Publicerat Juni 25, 200817 yr Ja då lägger jag väl in lite bilder på mina knivar. Jag gör inte så många knivar per år men är ni sugen hör av er så hittar vi på nåt som passar. Dessa knivar är sålda förutom fällkniven som är den första fällkniv jag gjort. Sen har jag gjort en fällkniv i rostfritt som jag ska lägga ut och så har jag en kniv med damaskblad till salu som jag ska fota och lägga in. Jag har slipat fram bladet till kniv nr 2 och fällknivarna. Jag slipar även fram rostfria bruksblad till mina knivar. Hoppas ni gillar dom och så kommer det mer när jag fotat lite!
Publicerat Juni 25, 200817 yr Författare Fantastiskt snygga knivar. Gillar speciellt dom graverade bladen. Inte är det nå graverade blad inte. Det är damaskblad... Typ samma teknik som samuraisvärden, fast med flera olika stålsorter som vällts ihop å sen kommer mönstret fram med saltsyra...
Publicerat Juni 25, 200817 yr Författare jag skulle vilja vända på bilderna så jag kan se sömmen ;-) Hame gör som toke ber!! Dock så har jag bättre söm nu för tiden tycker jag själv. Den här kniven kom jag 6a av 15 i öppen klass på knivSM. Sen blev den bytt mot en graverad 1640
Publicerat Juni 25, 200817 yr Hame gör som toke ber!! Dock så har jag bättre söm nu för tiden tycker jag själv. Den här kniven kom jag 6a av 15 i öppen klass på knivSM. Sen blev den bytt mot en graverad 1640 du har ju ändå inte med snyggaste kniven.. eller flera av dom snyggaste tycker då jag saknas
Publicerat Juni 25, 200817 yr Fan det där var inga dåliga grejer, fixa hit en så ska jag testa den i höst, gratis givetvis
Publicerat Juni 25, 200817 yr Titta här kommer dom efterlängtade bilderna. Riktigt snygga knivar och kul att se andra med samma intresse. Vad heter du förutom kråkan. jag borde veta vem du är Var du på knivexpot i sävsjö? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juni 25, 200817 yr Har sagt det innan men säger det gärna igen,, faaan vad skickliga ni är, Riktigt snygga knivar. Jag tar gärna en på prov jag med
Publicerat Juli 2, 200817 yr Författare Titta här kommer dom efterlängtade bilderna. Riktigt snygga knivar och kul att se andra med samma intresse.Vad heter du förutom kråkan. jag borde veta vem du är Var du på knivexpot i sävsjö? mvh Kimmo Lilja Erik Hansson heter jag. Var med på SM 2005 med kniven som är på sista bilden och den fällkniv jag inte har på bild. Ska försöka fota lite bättre bilder så knivarna kommer till sin rätt.. Man skulle haft en systemkamera å stativ och makro osv osv osv.... Sitter å funderar på skaffa mig en hemsida igen. Är det nån som har nån bra mall. Den ska vara enkel så jag kan/ids uppdatera själv men ändå inge svammel...
Publicerat Juli 2, 200817 yr Författare du har ju ändå inte med snyggaste kniven.. eller flera av dom snyggaste tycker då jag saknas Jag har faktiskt en kniv du kan få testa.. Den är liten, ful sprucken å så har jag gjort lite olika experiment på den
Publicerat Juli 2, 200817 yr Jag har faktiskt en kniv du kan få testa.. Den är liten, ful sprucken å så har jag gjort lite olika experiment på den jasså det har du säger du? sen en hemsida är ju bara att göra, känner till en kille, jävulskt duktig han ska du satsa på
Publicerat Juli 3, 200817 yr Erik Hansson. Jo det namnet har jag hört talas om En hemsida är alltid bra att satsa på. Iallafall om man vill visa upp sina alster och sälja lite. För min del handlar det mest om att kunna köpa in nytt material osv för pengarna. Kostar ju lite med material och blad osv... Skicka gärna hemsidan till mig också när du har en. mvh Kimmo Lilja Erik Hansson heter jag.Var med på SM 2005 med kniven som är på sista bilden och den fällkniv jag inte har på bild. Ska försöka fota lite bättre bilder så knivarna kommer till sin rätt.. Man skulle haft en systemkamera å stativ och makro osv osv osv.... Sitter å funderar på skaffa mig en hemsida igen. Är det nån som har nån bra mall. Den ska vara enkel så jag kan/ids uppdatera själv men ändå inge svammel...
Publicerat Juli 3, 200817 yr Författare jasså det har du säger du? sen en hemsida är ju bara att göra, känner till en kille, jävulskt duktig han ska du satsa på Nu tar du å lugnar ner dig KOMEINI!! Å se till å fixa hemsidan nån gång istället!! Annars blir det ingen Loui å så tar jag tillbaks kniven du fick FÖR ATT GÖRA EN SIDA!! Satsa på... HAHAHA Vilket skämt!!!
Publicerat Juli 3, 200817 yr Riktigt fina knivar var de!.... får man fråga pris nivå??... fall man skulle bli sugen!.. Mvh
Publicerat Juli 3, 200817 yr Hame gör som toke ber!! Dock så har jag bättre söm nu för tiden tycker jag själv. Den här kniven kom jag 6a av 15 i öppen klass på knivSM. Sen blev den bytt mot en graverad 1640 Jag ser att du lägger sömmen mer på ovansidan. jag brukar också göra så, jag tycker att det ser bättre ut.
Publicerat Juli 3, 200817 yr Författare Riktigt fina knivar var de!.... får man fråga pris nivå??... fall man skulle bli sugen!.. Mvh Om jag säger som så. Från 1500:- och uppåt på bruksknivar och från 3000:- och uppåt på de finare knivarna. 6000:- för fällkniven å 4500:- för den andra fällkniven i rostfritt som jag inte har bild upplagd på än. Fällknivarna drar ju iväg lite men med 60timmar arbetad tid (snällt räknat) så är det inte så farligt.. Det är ju inga halvfabrikat med köpeschassie inte!!
Publicerat Juli 3, 200817 yr Författare Jag ser att du lägger sömmen mer på ovansidan. jag brukar också göra så, jag tycker att det ser bättre ut. Jo det är snyggare med en lite rakare söm tycker jag åxå. Jag har än inte tordats lägga sömmen på framsidan än men det kommer snart. Det blir riktigt snyggt om man får till en bra söm! Typ på sama ställe som den sitter nu fast med upphängarn på andra sidan.
Publicerat Juli 3, 200817 yr Nu tar du å lugnar ner dig KOMEINI!! Å se till å fixa hemsidan nån gång istället!! Annars blir det ingen Loui å så tar jag tillbaks kniven du fick FÖR ATT GÖRA EN SIDA!! Satsa på... HAHAHA Vilket skämt!!! hahaha har ju gjort sidan, å nå finns den kvar nånstans som du kan få