Publicerat Juli 3, 200818 yr Hej Alla ! Jag är en jakttokig 35-åring från sydöstra Södermanland. Här har jag mina jaktmarker men även söder om Linköping. Har jagat i drygt 20 år men det är först de senaste 5-6 åren jag blivit "halvtidsjägare" som min sambo säger. Detta kom sig av att jag sedan dess har haft hund/ar, en karel/gråhund och en tyskterrier/gråhund. Jagar företrädelsevis dov, kron, gris, älg något rådjur stryker ibland med också. Tog den nya säsongens första vilt kl. 03.30 i morse - en liten galt i vetet. Detta var det viktigaste - Jakten och mina hundar - finns det något mer ? - Ja, en kall öl i solen ! Ha de ! Dieselmax
Publicerat Juli 3, 200818 yr Tjena, tack för senast! Det där med halvtidsjägare löser sig själv när ungarna kommer Kul att du är här och grattis till galten. /MKJ
Publicerat Juli 3, 200818 yr Hej och välkommen, hoppas du ska finna oss som stryker runt här ganska normala. Grattis till galten förresten, hoppas jag kommer att skjuta min första gris på lörd kväll. Lasse
Publicerat Juli 3, 200818 yr hej och välkmmen...trivsamma viltarter du verkar ha på markerna....är hjortstammarna goda på dina marker?
Publicerat Juli 4, 200818 yr Välkommen! Neråt Tystberga - Stendörren någonstans? Kul med någon som verkar ha riktigt bra marken. Orjan
Publicerat Juli 5, 200818 yr Det där med halvtidsjägare löser sig själv när ungarna kommer /MKJ huvudet på spiken!... precis som Ijaman får han börja jaga biliga priser på blöjor då i stället!... ... .. Mvh
Publicerat Juli 6, 200818 yr hej och välkmmen...trivsamma viltarter du verkar ha på markerna....är hjortstammarna goda på dina marker? Hej och tack för alla välkommnanden ! Ja, en av mina marker ligger i ett område där vi har den tätaste kronviltstammen i landet. Iaf delar av året. Juli - aug och halva sep är det inte ovanligt med ett flertal flockar omf. 20-30 djur i varje. Jag tror MKJ kan intyga detta ?! då han varit och bevittnat domänerna.
Publicerat Juli 6, 200818 yr Välkommen!Neråt Tystberga - Stendörren någonstans? Kul med någon som verkar ha riktigt bra marken. Orjan Söder om Nyköping men norr om E4:an
Publicerat Juli 6, 200818 yr Hej och tack för alla välkommnanden !Ja, en av mina marker ligger i ett område där vi har den tätaste kronviltstammen i landet. Iaf delar av året. Juli - aug och halva sep är det inte ovanligt med ett flertal flockar omf. 20-30 djur i varje. Jag tror MKJ kan intyga detta ?! då han varit och bevittnat domänerna. Jodå, har suttit och glott på herrklubbar om 15 handjur, och vips så springer 30 grisar förbi på andra sidan Otroliga marker! Räkna med sällskap när kronen skall börja plockas