Publicerat Juli 3, 200817 yr Hallå ! Har försökt köpa sikte från både Cabelas och Opticsplanet (Usa baserade webaffärer). De refererar till att de inte får exportera. Känner någon till varför ?? Kanske det finns någon som känner till annan handlare i det stora landet som kan tänka sig att göra affär ! Har beställt andra grejer som inte är direkta vapentillbehör ( avtåndsmätare ) och det har gått bra ! Det är ju så billigt !!! Kanske kan man be någon man känner där skicka över ett sikte, men det kanske inte heller går, va vet jag ??? / Dieselmax
Publicerat Juli 3, 200817 yr Http://www.theopticzone.com Det tog lite tid, men dom levererade galant, och det till under halva svenska priset för gluggen. Maila och fråga efter totalt pris inkl frakt, sedan tar posten någon hundring lite beroende på var i landet du bor, trots detta blir det mkt billigare.
Publicerat Juli 3, 200817 yr Hej, om det går eller inte beror dels på vad det är du skall köpa och vem du skall köpa det av. Vissa märken förbjuder sina ÅF att sälja utanför landet och i andra fall kan det till exempel vara så att riktmedel som går att använda för avståndsbedömning kan bedömas som krigsmaterial Så vad är det du vill köpa? Henrik
Publicerat Juli 3, 200817 yr Bone® and Crocket perhaps. Jag sa ju åt dig att kolla theopticzone? Lycka till
Publicerat Juli 3, 200817 yr Har Du kollat på Opticswarehouse. Det funkar klockrent att köpa därifrån och du slipper tull. /Peter
Publicerat Juli 3, 200817 yr Har Du kollat på Opticswarehouse.Det funkar klockrent att köpa därifrån och du slipper tull. /Peter Eh, var det bara så att paketet "råkade" slinka igenom ovh att du därmed hade tur eller skrev dom att det var en "gåva" på paketet? Mvh. Robban
Publicerat Juli 3, 200817 yr Robban, anledningen till att det inte blev nån tull torde vara att firman ligger i StorBrittanien vilket såklart innebär att det skall fraktas varor inom EU //Henrik
Publicerat Juli 4, 200817 yr Bästa sättet annars är om du känner någon som åker till USA och som kan ta ett sikte med sig hem. Har turen att ha en medarbetare på jobbet som far som en skottspole över atlanten så det har blivit något sikte. Vill sen inte den personen fara runt i jaktaffärer kan man få det levererat till hotellet personen bor på. Jag har ju tur då medarbetaren både jagar och tycker om att kolla i jaktaffärer mvh
Publicerat Juli 5, 200817 yr Kollade just på olika sikten, o fy faan vad billiga de är,, Någon som har koll på exakt hur mycket mera som tillkommer när man beställer från OVER THERE.. Ser ju ut som att det kan bli en kvalitetskikare istället för en ekonomi variant.... Lasse
Publicerat Juli 5, 200817 yr Räkna med 9-10 sek / dollar så kommer du väldigt nära sanningen om inte paketet slinker igenom....o det gör dom VÄLDIGT sällan.
Publicerat Juli 5, 200817 yr Räkna med 9-10 sek / dollar så kommer du väldigt nära sanningen om inte paketet slinker igenom....o det gör dom VÄLDIGT sällan. OK enkelt att räkna om man kör 10 sek/$ . Tack så mycket
Publicerat Juli 6, 200817 yr Bone® and Crocket perhaps. Jag sa ju åt dig att kolla theopticzone?Lycka till Ja jag ska kolla där !!. Hittade en svensk sida som heter typ handla digitalt !?!. Räknar man med som flera föreslår 10 spänn/dollarn skulle det jag vill ha( Leupold 4,5-14x50 belyst boone&crockett ) kosta hemma 8790 :- ( Listpris i Sverige : 14400:-) På Handla digitalt kostar varan typ 9650:- eller liknande. För knappa tusen får jag ju garantierna enklare eller hur man ska uttrycka sig.
Publicerat Juli 7, 200817 yr Fick nyligen hem ett Leupold VXIII 3,5-10x50 Duplex Matte för 3700, listpris på Torsbo 6700 kr. Hade turen att ha en snäll bekant som kikade runt, slog till och tog med hem. Känns ypperligt!
Publicerat Juli 7, 200817 yr Fick detta svar från optikzone idag. Antar att tull tillkommer, vad är den på tro? någon som vet. The price for the scope is below. Bushnell Elite 4200 4-16x50, SF, Multi-X, Matte $519.00 Shipping via US Global express mail $ 40.33 2.0% International credit card surcharge $ 11.19 ________ Total $570.52
Publicerat Juli 7, 200817 yr Hej Tullen ligger väl på 4-5% men sedan tillkommer det såklart MOMS på 25% också Henrik
Publicerat Juli 7, 200817 yr Hej Tullen ligger väl på 4-5% men sedan tillkommer det såklart MOMS på 25% också Henrik Tack ,,, med detta kan vi göra ett räkne exempel då,,, 571 dollar X 6,1(dollarkursen 08-07-07)= 3500 avrundat, 3499,94 Till detta kommer då tull 5% och moms på 25% slutresultatet är då, 4594 till detta verkar komma någon hundring för den svenska posten, så strax under 5000 borde vi ha det i handen för. OM vi då kollar en sida i sverige så tar dom för samma sikte 7.695:- till detta torde det ju komma någon hunring för frakt,, så strax under 8000 sek. Känns som om det är lönt att importera trots allt, 3000 sek snyter inte jag fram ur näven så enkelt. Nu är det ju lite lättare med garantier o så vidare men köper vi inte kvalitets sikten för att dom håller???? Blir det billigare om man går ihop o skippar flera samtidigt? Lasse
Publicerat Juli 25, 200817 yr Tullen i USA är väldigt märkliga. När jag jobbade på FedEx(fraktbolag) så kunde en tulltjänsteman släppa igenom en vara utan bekymmer medan nästa kunde hålla kvar ett paket i tullen i flera dagar . Vilket fick till följd att man hade två pissförbannade kunder(avs/mot) som ringde och förklarade hur inkompetent man var. Men i stort så är jänkarna väldigt restriktiva med att importera/expotera varor som kan användas för att skada amerikanska medborgare(eller hur man nu ska uttrycka det). Så det är som någon skrev tidigare mycket beroende på vilken tulltjänsteman man får. För övrig så ska min bushnell avståndsmätare (1200kr i Usa 3600kr på torsbohandels) samt lite andra lock och camoutr. landa vilken minut som helst på arlanda. Det är min far som tagit med prylarna hem. De är inköpta från detta varuhus BassPro Shop Det verkar vara ett litet mecka för utomhusmänniskor. Mvh Micke