Publicerat Augusti 13, 200520 yr Några jägare här på forumet som jagar där? jagar själv i Öjebyn men sugen på marker även i kopparnäs och norrfjärden. behövs arrende eller hur göra?
Publicerat November 23, 200520 yr Jagar i Nfj.Du måste bo i byn eller arrendera.Ta kontakt med ordförande i Jvo. Harré
Publicerat December 7, 200520 yr Jag jagar i norrfjärden. Som tidigare har skrivit så måste du bo eller arrendera för att få jakträtt, tror det är 100 hektar för småviltet. Tror att det är likadant i kopparnäs, tror dock att man behöver mindre areal för kopparnäs. Varför ett sånt intresse för norrfjärden, gräset är grönare på andra sidan eller?
Publicerat Juli 11, 200620 yr Jag funderar på att börja jaga i norrfjärden eftersom jag flyttat tillbax hit efter en tid i ume och nu har ja skaffat mig ett ordentligt jaktintresse. Var ute i ikväll och fiskade och fick syn på en finfin bäver och avtryckarfingret började rycka =) Tänkte mest höra hur mkt småvilt det egentligen finns häromkring?