Publicerat Juli 5, 200817 yr Hej. Är det någon som vill upplysa mig lite om denna kal? Hur ligger den i pris? Hur uppför den sig jämfört med en 308 win eller30-06? Tacksam för svar!
Publicerat Juli 5, 200817 yr Hej. Är det någon som vill upplysa mig lite om denna kal?Hur ligger den i pris? Hur uppför den sig jämfört med en 308 win eller30-06? Tacksam för svar! Visst ska vi försöka att informera dig lite om denna kaliber. Jag är inget profs på den trots att jag har den själv, Priset för jaktammo ligger som 30-06ca Problemet som jag ser det är att det inte finns någon "sponsrad" ammo från min lokala skjutbana utan man måste köra med agen inhandlad sådan. Norma har den inte som jaktmatch, men det finns andra tillverkare som kör den. själv har jag jagat med den för ca 10 år sedan och då köpte min far ammo till mig, han hade en del handladdat då emd Nu har jag övertagit vapnet från honom och har bara skjutit in den ännu med jaktammo. Kalibern är en vanlig kaliber nere i Tyskland, så det finns gått om olika kulval till den om man handladdar själv.. MKJ med flera på detta forum tror jag kan svara mera på dina / mina funderingar om denna emminenta kaliber.. Lasse
Publicerat Juli 5, 200817 yr Hej. Är det någon som vill upplysa mig lite om denna kal?Hur ligger den i pris? Hur uppför den sig jämfört med en 308 win eller30-06? Tacksam för svar! oj jag missade en av dina frågor. Då jag hadde en 30-06 innan jag blev vid denna så vad jag hitils har märkt är att det är lite snärtigare rekyl på 7X64:an mot 30-06, men det kan ju bero på så mycket mera en bara kalibern. Jag skjöt min första älg med den och det var inga problem, om det nu är statistikt rätt att göra sånada bedömningar på det Inga problem med "styrkan" vad jag kan se. Lasse