Publicerat Juli 6, 200818 yr Hej, Är det någon här som har erfarenhet av Suzuki fyrhjulingar LTF 450 och 500? Min Polaris har en gång för alla sagt upp sig i rovan och jag ids inte rusta den för 15000 + allt arbete oc fortfarande ha en gammal 4 hjuling. Har en LTF 500 06a på gång för en hyfsad peng men vet inte hur dom står sig mot andra japanare och framförallt Polaris och Can-am från väst.
Publicerat Juli 6, 200818 yr Skulle tro att de är ungefär lika som alla etablerade märken, aldrig hört något negativt, kolla med Kolja han har väl bäst koll och priser på fyrhjulingar
Publicerat Juli 6, 200818 yr Författare Skulle tro att de är ungefär lika som alla etablerade märken, aldrig hört något negativt, kolla med Kolja han har väl bäst koll och priser på fyrhjulingar Yahahamaha Jodå han får gärna ge mig ett bra pris på en Grizzly, tror 450 skulle räcka då jag prioriterar smidighet före traktorlookalikes.
Publicerat Juli 6, 200818 yr Vi har 2 st fyrhjulingar, den ena (frugans) är en -07:a, Suzuki Kingquad 450 AXI , suverän maskin som är helskön att köra, mycket på grund av den jämna gången från insprutningsmotorn, den används till allt arbete hemma på gården och gör jobbet med bravur. Den andra (min) är en - 06:a, Artic Cat 500 med manuell låda, inte lika skön att köra, men är en brutal stridsvagn att köra fram timmer och ved med i skogen, inte mycket som stoppar den kan jag lova! Den används även som snöröjare hemmavid. Även Suzukin får göra tjänst i skogen, dock med lite mindre lass, men den klarar sig fint i terrängen. Detta var väl ingen större hjälp då det inte var den modellen du efterfrågade, dock kan jag nog säga med viss säkerhet, att det spelar ingen större roll vilken av modellerna du väljer av de stora märkena, du kommer nog att bli nöjd i vilket fall. Här i krokarna kryllar det av arbets-ATV:n, det är Suzuki, Artic Cat, Yamaha, Polaris, Can-Am mm, och det blir ju så att man diskuterar ju för och nackdelar med sina maskiner när man träffas i skog och mark, och ingen är väl direkt missnöjd med sin maskin, det gäller väl bara att tänka efter före vad man ska ha den till, motorstyrka, markfrigång mm. Den enda som blivit missnöjd var en bonde som skulle snåla lite och köpte en kinesmaskin av något märke som inte ens går att uttala med en västerländsk tunga...kan säga att det vart en dyr affär för honom innan det var klart... Mvh
Publicerat Juli 6, 200818 yr Finns det någon som har goda erfarenheter av kinadjunket, tycker alla man hör har haft problem...men är de sååå otroligt dåliga? Kineserna kan ju, om dom vill, göra bra saker även om det mesta andra saker jag själv sålt som är kinatillverkat är skit...
Publicerat Juli 6, 200818 yr Författare Rullar rätt många Linhai runt mig. Två av gubbarna i laget har varsin, en 300 och en 500cc. De används iofs inte till något hårt arbete men dom rullar ju på utan problem så här långt iaf. Är själv lite dumkonservativ ibland, men skall jag ut med i storleksordning 45-60' + mos kan lika gärna vara ett etablerat märke.