Publicerat Juli 6, 200818 yr Elektroniska hörselskydd och ljudförstärkare. Art Nr 3888568200 Obs-orginalet-ej kopiorna.p> För jakt och skytte. Reducerar ljud som exempelvis gevärsskott till under skadlig nivå samt förstärker övriga ljud. Med volym och tonkontroller. Istället för hörselskydd. 3 olika mjuka gummipluggar för olika hörselgångar medföljer. Batteri samt extra batterier ingår. Pris SEK 595.00 På vildsvin.se. Någon som testat dessa? Har ingen lust att punga ut med 6-7 tusen för ett par formgjutna...
Publicerat Juli 6, 200818 yr Jag var på väg att köpa dessa för något år sedan. Som finns att läsa om i en annan tråd. Men jag blev avrådd av ett par kompisar som provat dessa och hade inget possitivt att säga om dom. Men har som sagt inte provat dom själv. Men jag är ganska säker på att det inte går att jämföra med sakos proppar.
Publicerat Juli 6, 200818 yr Finns väl två som är ok dels Sakos men även Starkey soundscope eller vad de nu heter. Sakos moj är ju som en hörapparat som ligger ovanpå örat med en sladd in i den formgjutna grejen medan Starkeys har allt i ett dvs teknik och hela kittet i den formgjutna prylen. Kompisen har Sakos moj och är nöjd, jag har Starkeys och är likaledes nöjd. Rimligen så borde Sakos moj vara marginellt billigare men vad den kostar vet jag inte. Mvh!