Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Extreeme vapengarderob makeover

Featured Replies

Publicerat

Jahapp......då var det klart då......min vapengarderob har fram till idag gått i light klassen...nu blev det lite ändring på det....pga Henriks stora inflytande i mina vapentankar (läs långhållskytte) och Mickes övertygande övetygningstal så är det helt enkelt så att....En Remington LTR i kaliber 308win står nu i mitt skåp B)

Jag böt bort min Ruger i 300Wm och min Tikka M55 308win mot denna LTR...än sålänge är jag nöjd iaf....har ju precis kommit hem från affären :angry:....

nu väntar en seriös break-in och sen ska det nötas 300-400 & 500m vallen på banan B)....back to the roots kan man säga (gammal fältskytt :D )

Såhär ser det ut i dagsläget:

LTR.jpg

En annan kikare med Mil-dot riktmedel blir det väl vad det lider...men inte än.

så slutligen vill jag säga TACK!....tack till Henrik och Micke....utan er hade inte detta vapenköp hänt :):D:D:D

Publicerat
Jahapp......då var det klart då......min vapengarderob har fram till idag gått i light klassen...nu blev det lite ändring på det....pga Henriks stora inflytande i mina vapentankar (läs långhållskytte) och Mickes övertygande övetygningstal så är det helt enkelt så att....En Remington LTR i kaliber 308win står nu i mitt skåp :D

Jag böt bort min Ruger i 300Wm och min Tikka M55 308win mot denna LTR...än sålänge är jag nöjd iaf....har ju precis kommit hem från affären :P....

nu väntar en seriös break-in och sen ska det nötas 300-400 & 500m vallen på banan B)....back to the roots kan man säga (gammal fältskytt ;) )

Såhär ser det ut i dagsläget:

LTR.jpg

En annan kikare med Mil-dot riktmedel blir det väl vad det lider...men inte än.

så slutligen vill jag säga TACK!....tack till Henrik och Micke....utan er hade inte detta vapenköp hänt :D:D:D:D

Gott fredde grattis te bössa fin fin :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Tackar!!...Än sålänge nöjd som sagt :P

Publicerat

Men va f-n...lärde du dig ingenting på fritid och vildmarksliv häromveckan? :P

Blir nog bra fredde, hela jaktsidan verkar ju fått långhållsfnatt. ;)

Publicerat

Grattis! Hoppas att den skjuter lika bra som den borde :P

Mvh

Publicerat

Fredde,

ryktena om den förestående ommöbleringen hade redan tidigare nått mitt öra och det glädjer mig att du skaffat lite variation i vapengarderoben.

Om jag i någon mån varit en inspirationskälla till detta nyförvärv så känns det bra även om jag börjar känna pressen att "put my money where my mouth is" det känns som att "jaktsidans långhållskytte träff " steg för steg går från fantasi till att så småningom bli en realitet.

Magnus, jag börjar bli lite orolig eftersom du är den stöttepelare jag lutar mig mot när det gäller att avvakta med att skaffa mig själv en "långhållsracer" och det känns som att du börjar svikta och snart kommer att komma ut som stolt ägare av en Heym Tactical... :P

Jag jobbar vidare på min kant med långhållshandboken och kommer efter hand att lämna delrapporter till herrskapet!

Lev väl och skjut rakt mina bröder.

Henrik

Publicerat

Grattis Fredde till ett bra köp!

Jag var ju CG 1900 fantast men efter att ha klämt och provskjutit en LTR ändrade jag mig snabbt.

En grym bössa! B)

Publicerat

Härligt Fredde!

Har själv ingen LTR, men väl en remington 700 SPS Tactical nerbäddad i en houge stock, riktigt härlig bössa B)

Publicerat

Fin liten rigg, kanske man får joina herrn nån gång på 500m vallen med 260:n B)

Provsköt den ikväll och den sa pang och jag lever än ;) just nu ligger det forrestfoam i pipan som ska ligga till sig över natten. Körde lite sweets och det såg hyfsat ut, men efter en natt med foam i pipan brukar det komma ut blåbärssoppa.

Publicerat

Härligt Fredde B)

Välkommen till "The wonderful world of Remington" du kommer inte att ångra dig och bara hojta så ska du få mitt favoritrecept till extremprestanda med bergerkulor B)

För övrigt är remington som en påse lösgodis...har man väl börjat äta så kan man inte sluta och vill bara ha mer-mer-mer ;)

Ska bli intressant att följa din träffbildsresa med denna bössan!

/Micke

Publicerat
  • Författare

Tack grabbar! ;)....den känns riktigt mysig faktiskt, den är riktigt smidig också villket är ett riktigt stort +.

Henrik, jodå....du har varit en stor inspirationskälla faktiskt!....långhållskytte ÄR riktigt intressant/rolig, ch denna bössa känns som ett ordentligt kliv i rätt riktning ;)....en långhållsträff vore skitskojj!....måste bara träna först så man inte gör bort sig totalt :P

Eskimo1, såklart du ska följa med till banan! B)

MKJ, visst var din pang riktigt mysig! (har du fått hem den än?)....men den typen av vapen är inte riktigt min "cup of tea" ;) .....nu mera består min vapengarderob helt av plast/komposit kolvar....sista bössan med träkolv står nu inbytt.....dock är det på väg in en till med träkolv....om man bara får licensen nån gång B) ....väntat länge nu.

Publicerat

Gött att se fler som faller in i långhållsskyttet :)

Publicerat
MKJ, visst var din pang riktigt mysig! (har du fått hem den än?)....men den typen av vapen är inte riktigt min "cup of tea" :huh: .....nu mera består min vapengarderob helt av plast/komposit kolvar....sista bössan med träkolv står nu inbytt.....dock är det på väg in en till med träkolv....om man bara får licensen nån gång :) ....väntat länge nu.

Nej den är kvar i Piteå men jag har fått licensen. Har lite andra ärenden längs E4an på väg upp så hämtar den första semesterveckan.

Livet måste vara diversifierat, jag tycker långhållsskytte är kul och intressant, har ny rigg på gång till det med vad det lider. Även om jag purchar än del så skjuter jag trots allt majorteten av mina vilt på under 100 meter eller kanske t.o.m 30 meter. Denna pjäs är således för detta ändamål vilket du säkert listat ut.

Publicerat
Nej den är kvar i Piteå men jag har fått licensen. Har lite andra ärenden längs E4an på väg upp så hämtar den första semesterveckan.

Livet måste vara diversifierat, jag tycker långhållsskytte är kul och intressant, har ny rigg på gång till det med vad det lider. Även om jag purchar än del så skjuter jag trots allt majorteten av mina vilt på under 100 meter eller kanske t.o.m 30 meter. Denna pjäs är således för detta ändamål vilket du säkert listat ut.

Men vad av detta, ska du ta dig hela vägen upp till norrlands riviera i sommar MKJ? slå en lina så bjuder jag på en kopp :)

Publicerat
Men vad av detta, ska du ta dig hela vägen upp till norrlands riviera i sommar MKJ? slå en lina så bjuder jag på en kopp :P

Herrens vägar äro outgrundliga, be aware, Ijust might do :D

Publicerat
jag tycker långhållsskytte är kul och intressant, har ny rigg på gång till det med vad det lider.

Ahhh!

Det blev således en Heym Tactical till slut.

Låt mig gissa :D

Glasfiberkolv,mynningsbroms,picatinnyskena,integrerade benstöd,thumbhook,Hensoldt med mil-dot,10-skottsmagasin och som kronan på verket en ghillie-suit :P:D

Det är jobbigt att alltid ha rätt :D

/Micke

Publicerat
Ahhh!

Det blev således en Heym Tactical till slut.

Låt mig gissa :D

Glasfiberkolv,mynningsbroms,picatinnyskena,integrerade benstöd,thumbhook,Hensoldt med mil-dot,10-skottsmagasin och som kronan på verket en ghillie-suit :P:D

Det är jobbigt att alltid ha rätt :D

/Micke

Ha-ha, ett par rätt petade du nog in i alla fall :D

Publicerat

Men SHIT! Henrik, hajja vilket inflytande du har på dessa viljelösa signaturer :P:D

Kul som fan Fredde, tror du kommer att bli helnöjd! Klämde på Mickes bössa och tja, jag kan inte riktigt finna känslan i bössan men Micke presterar helt klart fina grupper med den så du lär inte bli missnöjd!

Vad var det mer som du hade på gång in Fredde?

Mvh!

Publicerat

Ser riktigt fin ut. Finns denna pjäs att tillgå i vänster?

Eller finns någon liknande (samma pengar) i vänsterutförande?

Publicerat
  • Författare
Men SHIT! Henrik, hajja vilket inflytande du har på dessa viljelösa signaturer <_<:lol:

Kul som fan Fredde, tror du kommer att bli helnöjd! Klämde på Mickes bössa och tja, jag kan inte riktigt finna känslan i bössan men Micke presterar helt klart fina grupper med den så du lär inte bli missnöjd!

Vad var det mer som du hade på gång in Fredde?

Mvh!

:P:D

Har precis gjort break in på bössan....snacka om enkel break in...pipan mantlar i princip ingenting...första "rengjöringssessionen" mantlade den lite

,men sen var lapparna endast ytterst lite blå.

Har köpt en Krico 300 22lr av Mickes polare...fast jag har inte fått licensen än, går mot nytt rekord i väntetid nu faktiskt <_<

Publicerat
Ser riktigt fin ut. Finns denna pjäs att tillgå i vänster?

Eller finns någon liknande (samma pengar) i vänsterutförande?

Många av Remingtons modeller finns i vänster, dock inte LTR eller LTR Police.

Mvh