Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 VTR

Featured Replies

Publicerat

Lite nyfiken på en Remington 700 VTR .223. Är det nån med erfarenhet av dessa kulbössor?

Är den trekantiga bra eller bara för utseénde? Ger mynningsbromsen önskad effekt?

vtr1.jpg

Publicerat

Jag var snubblande nära att köpa en sån i våras, men tog istället en T3 Lite SS, men har inte släppt tanken på VTR:en ändå.

Ser ju onekligen rätt intressant ut.. :P

Publicerat
  • Författare

Japps, min granne har inhandlat en Tikka T3 .223 så varför inte köpa nått annat blev min tanke! Men jag har skjutit med hans T3 & är mäkta imponerad av den.

Publicerat

Ja, T3 är ju alltid T3..välskjutande slitvargar utan en massa extra lullull.

Men Remington gör ju inte precis några dåliga bössor dom heller.

Läste på om VTR:en på några amerikanska forum, och det var som vanligt, dom som inte ens provat den och är motståndare till allt som inte är som "det var förr", sågade den... :P

Medans dom som skjutit med den och såna som hunnit jaga med den, var övervägande mkt nöjda.

Tror jag lyssnar mer på den senare kategorin.... ;)

Publicerat
  • Författare

Ja, jag tror att jag lyssnar på den andra parten med. Men skulle vara kul att höra en "svenne" ge den betyg med. :P

Publicerat

Jag har inte skjutit med bössan men väl kännt och klämt på en samt sett en del träffbilder.

Pipa-låda är nog lika bra som alla andra remington,dock är den gjutna plastkolven inte i samma klass som H-S och Bell&Carlsson kolvarna som sitter på liknande remingtonvapen.

Plastkolven är allt annat än vridstyv och ger ett billigt intryck.

Nu är allting som vanligt relativt och användningsområdet borde stå i proportion till precisionskravet.

Givetvis duger den utmärkt till all normal klövviltsjakt men för den som ställer lite högre krav bör man nog gå upp ett par tusen i pris och köpa en remington med glasfiberkolv och aluminiumblock.

Med tanke på pipprofilen är det nog inte helt lätt att enkelt skaffa en utbyteskolv heller.

/Micke