Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt i Nya Zealand

Featured Replies

Publicerat

Ska förmodligen till Nya Zealand nån gång i vinter och hälsa på två av mina kamrater som for dit i april och har tänkt vara där ett år, med huvudinriktning på att jaga, själv hade jag tänkt vara där ca en månad. En del jakt har dom redan hunnit med, bla på vildsvin med hundar och kniv, det skulle nog svenska NVV ha en del åsikter om :D . Påfågel, opossum och kaniner verkar vara som en ohyra på dom farmer dom varit och jobbat åt än så länge. Dom är än så länge på nordön men ska på en månad ner till sydön som är den riktiga vildmarken vad jag förstått, bla där man spelade in Ringen-triologin.

Tänkte det är säkert nån av er här på sidan som varit dit, skriv gärna om era erfarenheter och kom gärna med tips på resmål och bra jakter, vad som helst kan vara intressant.

MVH Antti Kokko

Publicerat

Jakt på kronhjort är mkt vanlig på öarna. Är väl som kaniner vad jag förstår. Finns även ngt som kallas Thar ngn sorts get/stenbock.

Publicerat
  • Författare
Jakt på kronhjort är mkt vanlig på öarna. Är väl som kaniner vad jag förstår. Finns även ngt som kallas Thar ngn sorts get/stenbock.

Joo, de flesta sorters hjort finns där, dock är det svårt och dyrt få tag i licens på wapiti, måste boka långt i förväg, annars verkar dert vara rätt fritt. Tahr tror jag bara man kan jaga på NZ har jag hört, chamois är en annan get som finns där, sen typ vanliga förvildade ullfår och getter verkar dom jaga en del, gåsjakten ska visst vara bra den med.

Publicerat

Chamois är Gems

Publicerat
  • Författare

Dom här grabbarna hade det nog ganska gött, en trailer på filmen, har inte sett den men min kompanjon som är där nere sa att denna måste jag bara se, det är det här vi ska pyssla med påstod han :)

Kul att dom beskriver det i filmen som att dom bekämpade ett krig mot djuren i femtio år för att inte dom skulle förstöra naturen! Härikring är det väl hellre så att djuren borde bekämpa ett krig mot oss då...

Publicerat

Jakt i N.Z. är samma slags religion som här fast lite annorlunda, mycket långhållsskytte samt mycket som etiskt verkar vara både på och över gränsen.

Prova att gå in på: http://www.fishnhunt.co.nz/

"Slyngeln" bodde på Sydön ganska länge, han kan nog tipsa en del, dock inte om jakt (han hade inte sett ljuset då han var där - nu är det jägarexamen som gäller) Hälsade på honom i 3 veckor men var bara på Nordön, snackade dock en hel del jakt med folk, (som jag skrev tidigare diskussionerna är annorlunda.)

Jag skulle nog försöka blanda jakter så mycket som möjligt inom plånbokens ramar.

Meddela dina tips senare - Sydön är mitt nästa resmål......

Raggarö

Publicerat

Vet att K9 här på forumet har varit där och jagat en del..