Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

öronproblem ???

Featured Replies

Publicerat

Hej ! Är det någon som vet eller har varit med om att deras hund inte kan skälla utan att hela tiden ruska på huvudet ?

Testade min stövare idag på lite ståndskallsträning och hon ruskade hela tiden på huvudet...dvs skällde några ggr och ruskade på huvudet ...skällde några ggr och ruskade på huvudet !

Verkade iaf som om det var öronen som irriterad..Någon som vet svart på felet hon har ??? :D

Publicerat

Har haft samma problem med en hund, fick örondroppar hos veterinären, kommer tyvärr inte ihåg vad medlet hette. Men sen har hunden blivit helt bra igen utan ruskningar.

Publicerat
Har haft samma problem med en hund, fick örondroppar hos veterinären, kommer tyvärr inte ihåg vad medlet hette. Men sen har hunden blivit helt bra igen utan ruskningar.

Min finntik har börjat med samma ruskande på huvudet :huh: . Iförrgår natt höll jag på få spel på henne då hon ruskade huvudet nästan maniskt.

Fick ut örondroppar som heter OTOMAX VET för just irriterade och inflammerade öron.

Trots kort tid så verkar den redan hjälpa då hon slutat med ruskningarna :D .

Har du bra veteriner kan du ju ringa och rådfråga, så skriver han säkert ut örondropparna......

Hoppas hunden blir bättre!!!

Mvh grävUppland ;) ..............

Publicerat
  • Författare
Min finntik har börjat med samma ruskande på huvudet :huh: . Iförrgår natt höll jag på få spel på henne då hon ruskade huvudet nästan maniskt.

Fick ut örondroppar som heter OTOMAX VET för just irriterade och inflammerade öron.

Trots kort tid så verkar den redan hjälpa då hon slutat med ruskningarna :D .

Har du bra veteriner kan du ju ringa och rådfråga, så skriver han säkert ut örondropparna......

Hoppas hunden blir bättre!!!

Mvh grävUppland ;) ..............

Okej! Tack för svaret ! Men det konstiga är att jag inte märkt av att hon skulle skaka på huvet när hon inte skäller. Och jag tittade i båda öronen och kände varken doft eller såg någon smuts i dom ??

Men jag följer med och ser om det bara var en tillfällighet eller om jag ska uppsöka veterinär.

Publicerat

Kan sitta längre ner i örat och orsaka att skällandet nästan upplevs som störande, kolla halsen på hunden, har hon tonsilit så ger det samma symtom, det täpper till och höga ljud känns obehagliga, hade en hund som t.o.m helt plötsligt blev kraftigt berörd av skott, när vi spännde hanen på startpistolen så ville ha inte vara med längre, var till vet som hittade just tonsilit botad och inga problem med skott längre.

Hälsningar Pertan

Publicerat

Oavsett var problemet sitter , för att hunden har ngt problem är helt klart så skulle jag sökt veterinär för det.

Publicerat

Har hatt lignende problemer med et parhunder. Det er inflamasjon i øret forårsaket av tett øre av ørevoks. Hos noen hunder er dette tilbake vendende problem mens hos andre så skjer det bare 1 gang. Øret må renses av vetrinær og dråper med inflamasjons hemmende dråpper.

Jeg har " forsket " meg frem til at om jeg med jevne mellomrom renser øret på hundene med rensevæske kjøpt reseptfritt på apoteket , 2-3 dager på rad , så holder dette inflamasjon borte. Denne rensevæsken tørker opp ørene på hunden slik at det ikke blir grobunn for bakterier. Det har iallefall funket for min del.

Men det er uansett greit å få sjekket hunden hos vetrinær , det kan jo være andre ting.

Publicerat

foxkiller vad sorts mat har du(namn)??

Publicerat
  • Författare
foxkiller vad sorts mat har du(namn)??
Det är blandat...mest är det hushållsavfall jag brukar även koka både älgkött och fisk...sen brukar jag oxå köpa Sertis o Luppa torrfoder.
Publicerat
  • Författare

Tack för alla svar ! Saken är att min veterinär har semester så därför har jag ännu inte åkt med henne. Men jag tycker inte mig se att hon annars lider av några öronproblem...utan det var bara då hon skällde ståndskall ! :D

Publicerat
:D stjärnan invalid? terrier hade liknaden som du beskriver efter ett geting sting och jag såg inget eftersom han bara fick det vid vissa rörelser och just skall,fick nått skum som man geggade in i örat och lät rinna ur,var för katter och ska leta upp burken! den både gjorde rent sår vid infektion och rengjorde vid vanlig smuts i örona
Publicerat
  • Författare
:D stjärnan invalid? terrier hade liknaden som du beskriver efter ett geting sting och jag såg inget eftersom han bara fick det vid vissa rörelser och just skall,fick nått skum som man geggade in i örat och lät rinna ur,var för katter och ska leta upp burken! den både gjorde rent sår vid infektion och rengjorde vid vanlig smuts i örona
Joo...men fick ett PM av en kunnig person så det är nog veterinären som blir nästa . :D

Hoppas det inte är något som inte går o fixa bara.

Publicerat

Hade ett liknande problem med en av beaglarna för ett par veckor sedan... hunden började gnälla och verkade ha sjukt i hela kroppen. Han skakade på huvudet och kliade sig ganska ofta kring huvudet och öronen. Och sen en dag var han helt stel i kroppen.. bara gnällde direkt han rörde sig, så den dagen låg han nästan orörlig i soffan. Då blev det veterinären i Monå och hon trodde att det kunde vara någon sträckning som gjorde honom orörlig och öroninflammation som gjorde honom sjuk i kroppen. Efter några sprutor och en grundlig rensing av öronen så kan jag säga att hunden var som ny nästa dag :rolleyes:

Har också hört av andra om ganska märkliga krämpor som verkar komma av öroninflammation..