Publicerat Juli 13, 200817 yr Inspirerad av Lars projekttråd så lägger jag in en egen. Bygget har pågått i 3år ganska precis.Jag satte som mål att det skulle vara klart på 5år. Men jag blir nog klar före, endast lite småpyssel kvar som... Målning av panel, tapetsering och dyligt. Strömkablarna och toan är inte heller klart, men det ska ju inte jag göra. Jaktmarken börjar utanför dörren, på egen mark. Våran mark gränsar till statens mark så där kan man ju jaga småvilt på några hektar om man vill När jag började bygga så hade jag ingen aning om hur man bygde ett hus, men man kan väll säga att till nästa gång så kanske man har lärt sig av misstagen 99% av husbygget har jag varit själv och byggt. Hade hjälp med uppsättning av takstolarna, lite hjälp till formen av husgrunden och nån regel för att komma igång. Såja, fick med lite skryt där Snön kom visst Takstolar på plats Vy från matplats En bit på väg Inspektion av grabben Panel Panel Lite färg Tomten ska snyggas till nästa sommar, och även en farstukvist ska byggas. Har inga färskare bilder än, men det kanske kommer. /Joseph
Publicerat Juli 14, 200817 yr Det ser väldigt bra ut! Ser ut att bli en fin stuga som skulle duga för åretrunt boende och nog är norrland fantasktiskt vakert och sedan kan man hitta dessa fina tomter som skulle kosta en förmögenhet i mera urbaniserade trakter för en billig slant Visst är det så att om man bara törs börja så är det inte så svårt att bygga och sedan får man lära sig eftersom bygget fortskrider och nu när bygget börjar vara klart så gissar jag att du lärt dig en heldel och nästa bygge kommer att gå som en dans.
Publicerat Juli 14, 200817 yr Ojoj..inget dåligt läge! Ser mkt bra ut hela bygget, har själv en stuga vid havet, i samma storlek ungefär ( fast den har svärgubben byggt.. ), och det är jäkligt skönt att komma dit och bara vara.. Lycka till med resten av bygget! Mvh
Publicerat Juli 14, 200817 yr Författare Det ser väldigt bra ut! Ser ut att bli en fin stuga som skulle duga för åretrunt boende och nog är norrland fantasktiskt vakert och sedan kan man hitta dessa fina tomter som skulle kosta en förmögenhet i mera urbaniserade trakter för en billig slant Visst är det så att om man bara törs börja så är det inte så svårt att bygga och sedan får man lära sig eftersom bygget fortskrider och nu när bygget börjar vara klart så gissar jag att du lärt dig en heldel och nästa bygge kommer att gå som en dans. Jo, om jag bygger något mer hus så kommer det garanterat att bli enklare.
Publicerat Juli 14, 200817 yr Författare Ojoj..inget dåligt läge! Ser mkt bra ut hela bygget, har själv en stuga vid havet, i samma storlek ungefär ( fast den har svärgubben byggt.. ), och det är jäkligt skönt att komma dit och bara vara.. Lycka till med resten av bygget! Mvh Tackar
Publicerat Juli 14, 200817 yr Snyggt Joseph Är det vindeln i bakgrunden? Har ju själv en skaplig tomt längst ut på Örnäsudden. Lekt lite med tanken att smälla upp en Sorselestuga där eventuellt Men tid, pengar etc för en max två veckor om året?
Publicerat Juli 14, 200817 yr Författare Snyggt Joseph Är det vindeln i bakgrunden? Har ju själv en skaplig tomt längst ut på Örnäsudden. Lekt lite med tanken att smälla upp en Sorselestuga där eventuellt Men tid, pengar etc för en max två veckor om året? Japp, det är vindelälven Självklart måste du ju få upp en liten koja vid älven /Joseph
Publicerat Juli 14, 200817 yr Snyggt Joseph Är det vindeln i bakgrunden? Har ju själv en skaplig tomt längst ut på Örnäsudden. Lekt lite med tanken att smälla upp en Sorselestuga där eventuellt Men tid, pengar etc för en max två veckor om året? Det skulle väl inte vara dumt att ha att bo i den dagen Du drar Dig tillbaka och Du måste ju bo någonstans när Du är uppe och jagar om vintern, för det kommer väl något sådant tillfälle.
Publicerat Juli 15, 200817 yr Jäkla vad avundsjuk man blir. Här nere skulle en sådan tomt kosta en förmögenhet. Men hur fixar ni att få bygga så nära vattnet här är det minst 200 m som gäller. mb
Publicerat Juli 15, 200817 yr Författare Jäkla vad avundsjuk man blir. Här nere skulle en sådan tomt kosta en förmögenhet.Men hur fixar ni att få bygga så nära vattnet här är det minst 200 m som gäller. mb Fick mitt bygglov pga. av att nybygget är en ersättningsbyggnad. Farsan hade ett litet krypin som han ställde dit före strandskydsregel kom till. På så vis fick jag dispans. Hade varit svårare om det inte stått någon byggnad där tidigare. /Joseph
Publicerat Juli 27, 200817 yr tycker läget var lite dåligt!.. ... förstår om du/ni kommer trivas där!... MVh
Publicerat Juli 27, 200817 yr Ser bra ut.. man blier ju lite avenskjuk på dit bygge det skulle ju kosta en förbögenhet att få byga så nära vattnet neråt i landet