Publicerat Juli 14, 200817 yr Ser fram mot en trevlig höst. Jaktlaget har skaffat åtelkamera och har nu på 2 olika åtlar på 2 nätter fotat 20 talet grisar mestadels kultingar. Själv såg jag 4 suggor o 15 kultingar för nån vecka sen på annan åtel. Bör göra att det troligen finns mer än 40 grisar i området. Tror det är minst 30 talet kultingar... Gäller nog o lägga lite krut på att plocka rödbruna grisar i höst.. Med tanke på att vi sköt 23 säsongen som var så blir det nog mycket grisjakt framöver.. Givet skulle det kunna va samma grisar som dykt upp i olika konstulationer. Nu ikväll ska kameran upp på en annan åtel där det troligen är andra grisar. Vi har haft besök vid ungefär samma tid på 3 av åtlarna så de måste iallafall va olika grisar på dessa. Ska bli intressant o höra vad som fastnar i kameran inatt. Jo förresten en okänd nyfiken gubbe har oxå fotats...
Publicerat Juli 14, 200817 yr Det låter ju bra. Låter som det kan bli en trevlig höst. Du vet var du når mig...
Publicerat Juli 14, 200817 yr Tja!! Jo det ser lovande ut,,, det kommer att explodera med gris i höst,, har aldrig sett så mycket gris,, kompisen messade mig en kväll att han hade 5 ensamma kultingar hos sig,, kul svara jag,, det gick ett tag o då skrev han att det kom 16 till,, då svara jag och undra om han va full,, Jag satt ca 1 km därifrån o hade en brödtjuv på åteln dvs grävling och han fick bråttom därifrån sen fullkomligt exploderade det alla kultingarna kom till mig samt 7 vuxna som inte visat sig hos kompisen,, det var som en stor massa som bara rörde sig,,, Så nu längtar jag till höstens jakter!!
Publicerat Juli 14, 200817 yr Tja!!Jo det ser lovande ut,,, det kommer att explodera med gris i höst,, har aldrig sett så mycket gris,, kompisen messade mig en kväll att han hade 5 ensamma kultingar hos sig,, kul svara jag,, det gick ett tag o då skrev han att det kom 16 till,, då svara jag och undra om han va full,, Jag satt ca 1 km därifrån o hade en brödtjuv på åteln dvs grävling och han fick bråttom därifrån sen fullkomligt exploderade det alla kultingarna kom till mig samt 7 vuxna som inte visat sig hos kompisen,, det var som en stor massa som bara rörde sig,,, Så nu längtar jag till höstens jakter!! Det var som tusan, var i svea rike jagar ni? Kan ni inte sparka några av nassarna åt mitt håll.. saknar dom lite,,,
Publicerat Juli 14, 200817 yr Tja!! Jagar i Östergötland,,, hör av dig så kanske vi kan byta nån jakt vettja!!
Publicerat Juli 14, 200817 yr Kanske kan vara något,,, tror dock att du har betydligt mer vilt uppe hos dig en vad vi har här nere,
Publicerat Juli 14, 200817 yr Snackade med en kompis nyss. Han var på väg hem. De hade suttit och vaktat grödor. De hade haft en flock framme med 25 -30 grisar men inte kunnat skjuta. Och detta är marker där de inte haft så mycket tidigare.
Publicerat Juli 14, 200817 yr Snackade med en kompis nyss. Han var på väg hem. De hade suttit och vaktat grödor. De hade haft en flock framme med 25 -30 grisar men inte kunnat skjuta. Och detta är marker där de inte haft så mycket tidigare. Och med inte så mycket menar du, hur mycket??
Publicerat Juli 15, 200817 yr Författare Brodern räknade ihop 3 åtlar o de bör va 46 grisar nu... Kameran på ny åtel ikväll...
Publicerat Juli 15, 200817 yr Jag räknade in olika individer på 3 åtlar jag också och kom fram till 48 grisar. Nu är detta på 2 olika marker.
Publicerat Juli 15, 200817 yr Vi med mycket gris. Jag och polaren åkte en kväll i veckan. På en åker så var det två suggor och kanske 14 15 kultingar. Gris överallt! Så det verkar väldigt lovande inför hösten
Publicerat Juli 15, 200817 yr Lite svårt att säga om det ökar eller ej, i den här tiden blir det väldigt koncentrerat och man kan se 50 grisar på ett gärde. Men det brukar jämna ut sig. Vi sköt rätt mycket i fjol också liksom andra runtom, hoppet är en oförändrad stam då det räcker rätt bra nu.
Publicerat Juli 15, 200817 yr Ni verka ha fått bra med föryngring av svin söder ut. Svinaktig jakt på Er då!
Publicerat Juli 20, 200817 yr Bild på gubben??? Fast jag tror det finns någon tråd för "okänt" vilt. Mvh