Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Handladdningstidskrift?

Handladdningstidskrift? 30 röster

1. 1. Skulle du köpa/prenumerera på en svenskt handladdningstidning?

• Nej, inte intressant för mig.
      6%
      2
    • Nej, det räcker med de tidskrifter som finns.
      6%
      2
    • Ja, jag skulle köpa enstaka lösnummer.
      26%
      8
    • Ja, jag skulle tveklöst prenumerera.
      60%
      18

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Jag har en vän som jobbar inom tidningsbranchen och som lurar lite på att starta en svensk handladdningstidning. Jag vet inte om det finns nån idag?

Jag tänkte vara honom behjälplig med en liten marknadsundersökning. Så hur är det? Skulle en sådan tidning vara av intresse?

// gAsToN

Publicerat

Svarade "tveklöst prenumerera" såvida den håller en rimlig nivå av handladdning, dvs hellre för komplicerade grejer än för enkla.

Publicerat

Och jag svarar lös nr eftersom jag inte alls är haj på handladdning, men körde de en shysst guide skulle det helt klart vara intressant. Och då skulle det väl förmodligen falla över på en prenumeration.. jag är för svag för att stå emot att köpa sånt som är kul ;)

Publicerat
men körde de en shysst guide skulle det helt klart vara intressant.

Vapentidningen har kört såna guider ett antal gånger.

Publicerat

Och jag svarade tveklöst prenumerera med samma motivering som exabit.

/Micke

Publicerat

Jag var tråkig och röstade inte intresserad då jag inte tycker man ska göra detta märkvärdigare än vad det är. Jag personligen använder bondförnuftet och det klarar jag mig med.

Publicerat

Jag röstade på enstaka lösnr. till att börja med för att få mig en uppfattning om tidningens kvalitét på innehållet. ;)

Publicerat

Om priset skulle hamna på en rimlig nivå skulle jag definitivt prenumerera! (det märks att det finns lite smålänning i mig ;) )

Publicerat
  • Författare
Jag röstade på enstaka lösnr. till att börja med för att få mig en uppfattning om tidningens kvalitét på innehållet. ;)

Sund inställning. ;)

Jag kan tänka mig innehåll såsom (nu spånar jag lite):

Tester av olika slag (t.ex. laddutrustning, kulor, hylsor, kalibrar etc)

Guider (laddning, hylshantering, vapenvård etc)

Nyheter (t.ex. nya kulor, nya krut etc)

Det borde rimligtvis även finnas reportage. T.ex. bevakning av bänkskyttetävlingar och kaliberguider/historia.

Reportage om vapen (tillverkare, custombyggen, wildcats etc) och handladdningsföretag (Redding, RCBS etc) kan också det vara intressant.

//gAsToN

Publicerat
Sund inställning. ;)

Jag kan tänka mig innehåll såsom (nu spånar jag lite):

Tester av olika slag (t.ex. laddutrustning, kulor, hylsor, kalibrar etc)

Guider (laddning, hylshantering, vapenvård etc)

Nyheter (t.ex. nya kulor, nya krut etc)

Det borde rimligtvis även finnas reportage. T.ex. bevakning av bänkskyttetävlingar och kaliberguider/historia.

Reportage om vapen (tillverkare, custombyggen, wildcats etc) och handladdningsföretag (Redding, RCBS etc) kan också det vara intressant.

//gAsToN

Tack! :D Ja, något i den stilen och hela proceduren i hur man justerar in verktyget för de olika momenten med hylsa, hylssvarvning, m. m. med en bra bildserie! :P Jag kan inte något om den här biten! Vill gärna lära mig! B)

Publicerat
Vapentidningen har kört såna guider ett antal gånger.

Japp, precis som JoF.. och de andra också förmodligen =) Men jag lyckas ju aldrig köpa alla numren i de där guiderna, för de är väl uppdelade på 5 Nr oftast ;)

Publicerat
  • Författare

Tipsa gärna om vad ni skulle vilja se i en sådan tidskrift. Jag lovar att vidarebefodra alla synpunkter.

// gAsToN

Publicerat
Tipsa gärna om vad ni skulle vilja se i en sådan tidskrift. Jag lovar att vidarebefodra alla synpunkter.

// gAsToN

Hela händelseförloppet med bra och tydliga foton hur man ställer in verktyg-et el. -en när ,man ska börja handladda med en bra tillhörande text som förklarar allt klart och tydligt. :D Nybörjare på den biten el. rättare sagt har inte börjat ännu men har funderinga på det! :) Samt alla andra moment som hylsan ska genomgå innan den är färdig för att laddas med nytt krut. :P

Publicerat

Hej,

Jag måste hålla med de föregående talare som förespråkar att en Handladdningstidskrift måste hålla en högre nivå för att vara intressant.

Det finns många nybörjar kurser redan publicerade samt ett antal filmer i ämnet på bland annat youtube.

mvh

Björn

Publicerat

Den här tidningen ska väl antas gå ihop? Antingen får man ta hutlöst betalt per nummer, eller så får man dränka tidningen i annonser. Gör man ingetdera så får man en kass nivå på artiklar och annat iom att det nog finns få skribenter som skulle jobba gratis. Jag skulle iof sig kunna tänka mig att skriva artiklar gratis, bara för att det är kul, men vem f-n skulle läsa dem? :angry:

Om man vänder sig mot nybörjare så har man rimligen en mycket större presumtiv kundkrets än om man siktar in sig på vana handladdare. Det finns ju bra många fler jägare och skyttar som inte handladdar, än de som pysslar med denna suveräna hobby. Om man vänder sig mot nybörjarna - vad skriver man då om efter några nummer?

Jag kan nämna vad jag vill se i tidningen, men frågan är nog mer hur den typiske läsaren ser ut. Passar man sig inte så lär nog risken för konkurs vara ganska överhängande, men... "Who dares wins" <_<

Publicerat
  • Författare

Bra synpunkter! Det var också mina första invändningar, hur få den att gå ihop ekonomiskt?

Och hur håller man den levande? Varje nummer måste vara intressant annars har den inga läsare efter ett tag...

Nåja, den som lever får se. Jag hoppas det blir nåt av iaf.

// gAsToN