Publicerat Juli 17, 200818 yr Er ude efter erfaring med Docter kikkerter,både hånd og sigte kikkert. Mener det er gode kikkerter,men håber der er nogen her der ved mere om dem Olsen
Publicerat Juli 18, 200818 yr Er ude efter erfaring med Docter kikkerter,både hånd og sigte kikkert.Mener det er gode kikkerter,men håber der er nogen her der ved mere om dem Olsen Jag har jagat med en fast 8x56:a sen i höstas. Jag är kanonnöjd med mitt sikte. Det går inte säga annat än att man känner igen tysk byggkvalitet rakt igenom. Så det är inget du behöver känna dig besviken över om du skaffar dig en.
Publicerat Juli 18, 200818 yr Deras Classic version är rätt igenom en Diavari Z dvs bra optik men lite klumpiga och tunnelseende på lägre förstoringar. Den nya serien ser trevlig ut, men då det skiljer så lite till en varipoint skulle jag faktiskt välja en sådan. Du hade väl en Docter själv ett tag om jag mins rätt?
Publicerat Juli 19, 200818 yr Författare Havde en classic 2,5-10x48 men har aldrig brugt den selv og det var mere de nye med lys jeg var intresseret i...... Olsen
Publicerat Juli 29, 200818 yr Havde en classic 2,5-10x48 men har aldrig brugt den selv og det var mere de nye med lys jeg var intresseret i......Olsen Nya Unipoint från Docter håller mycket hög klass. Siktet har, förutom att det är en helt ny belystmodell, också nyutvecklade linser och coating. Vad jag inte gillar riktigt med den här modellen, är att det bara finns två olika riktmedel att välja på. Bra är däremot att man valt att utrusta Unipointen med Zeiss "Innenschiene" Tycker att man får väldigt mycket för pengarna om man väljer Docter idag. Välbyggd, prisvärd och med bra garantier!