Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Imorgon blir det tillökning

Featured Replies

Publicerat

Imorgon bär det av för hämtning av nya familjemedlemmen. Hämtar då hem "Express", en bastard Grå/Wachtel.

Bilderna är från då valpen var 3 ½ vecka.

Tror nog det kan bli en bra "lillebror" till bastarden "Nitro" som är en Wachtel/Labbe.

post-460-1216414963_thumb.jpg

post-460-1216415095_thumb.jpg

Publicerat
Imorgon bär det av för hämtning av nya familjemedlemmen. Hämtar då hem "Express", en bastard Grå/Wachtel.

Tror nog det kan bli en bra "lillebror" till bastarden "Nitro" som är en Wachtel/Labbe.

Ser skit bra ut, hur gammal är wachtel/labben?

Härligt jag har åxå börjat att kika lite på en bra hund som kortdrivare men vill åxå ha en ställande till gris o älg........

hmm blir två de va,,,,

Publicerat
  • Författare
Ser skit bra ut, hur gammal är wachtel/labben?

Härligt jag har åxå börjat att kika lite på en bra hund som kortdrivare men vill åxå ha en ställande till gris o älg........

hmm blir två de va,,,,

Nitro är inne på sitt sjätte år. Har funkat ganska ok till det som han använts till. Men är enligt mitt sätt att se, lite väl trång i söket. Men det är ju dock inget negativt med det......husse får ju trampa runt i såtarna som f*n och det gör ju att husse håller formen :( .

Publicerat
Nitro är inne på sitt sjätte år. Har funkat ganska ok till det som han använts till. Men är enligt mitt sätt att se, lite väl trång i söket. Men det är ju dock inget negativt med det......husse får ju trampa runt i såtarna som f*n och det gör ju att husse håller formen :( .

:(;)B)

Det är ju inget fel i det, man lär känna grannskapet :(

Vad jagar du, av ditt nick så är det gris men det kan ju vara mer?

Publicerat
  • Författare
:);):D

Det är ju inget fel i det, man lär känna grannskapet :P

Vad jagar du, av ditt nick så är det gris men det kan ju vara mer?

Fruntimmer mest nu efter skilsmässan.... :P

Nä, det är nog allt som jagas kan, har blivit lite mer intresserad av fågel de sista åren så det väger nog väldigt jämt just nu.

Det jag inte jagar är älg......mest beroende på att det inte passar mig att sitta och glo i ett torn, den dag man har en hund till älgjakt och marker till det så lär det nog ändra på sig.

För övrigt så börjar Terror (blev namnbyte när jag insåg att terror passar bättre samt att det rimmar på error vilket är precis vad han måste ha mellan öronen :P)anpassa sig ganska bra till sitt nya hem. Lite kul att se att Nitro, den gamla surkarten, fostrar den lille omsorgsfullt och noggrant. Till exempel så får inte hundar vara i något av sovrummen, andra natten när jag "avhyst" Terror för andra gången så parkerade Nitro sitt arsle utanför dörren och "sa åt" Terror "hit men inte längre" :rolleyes:

Denna säsong lär för min och Nitros del börja med att se om han fortfarande tycker det är kul med gris, jag misstänker att han fick spö av nasse i slutet av förra säsongen (hade honom utlånad pga skilsmässa) och av etiska skäl släpper jag inte hund på gris efter nyår, fick tillbaka honom nyårsdagen. Får se om självförtroendet kommer tillbaks när han får gå med mig. Annars lär det väl bli rådjur för hans del.

För Terrors del lär det bli mest promenader, spårträning på låg nivå och en del spårning till bekräftade "dödskjutna".

Glömde förresten nämna det faktum att den lille haft sitt första ståndskall.......på igelkott, jag kan lova att husse tyckte det var lika roligt som Terror tyckte. :D

Publicerat

Söt valp men herre gud vad har du i ögon brynet :)

Publicerat
  • Författare
Söt valp men herre gud vad har du i ögon brynet :D

En avklippt NTS 4" varmförzinkad dyckert :D . Om det nu vore sant, skulle det vara manligt nog??? :D

Skämt åsido, vi i den civiliserade världen kallar det för piercing.

Mvh

Hog

• 1 year later...
Publicerat

Hur går det för dig och den lille bastarden? Berätta!