Publicerat Juli 22, 200817 yr ....vi välja till vårat älgjaktlag. Det står mellan två stycken i nuläget där jag lyckats förhandla ner priset en aning, så...... Hunter F1 155Mhz ( 2800 kr ) eller Lafayett Micro 3+ "superpaketet" 155Mhz ( 2500kr ) Ska bli skönt att slippa använda mobiltelefoner i fortsättningen
Publicerat Juli 22, 200817 yr Varför begränsa sig till dom två? Kan inte ICOM ProHunt F34 vara ett alternativ i den prisklassen?
Publicerat Juli 22, 200817 yr Författare Jo, helt klart också ett alternativ, men den radion hade inte handlaren jag gjorde upp de övriga priserna med. Några av de andra handlarna jag pratat med var inte villiga att släppa en krona om man köpte ( 5-7 stycken ) apparater, utan ville sälja minst tio stycken för att gå ner i pris.
Publicerat Juli 22, 200817 yr Ring Hylte! Leta efter den äldre Icom radion, skitbra och rimligen billig nu då deras nya radio är ute. Tror den gamla Icom burken var typ bäst eller näst bäst i test då den var ny. Kompisen köpte åt sitt jaktlag och fick dem för 2400 st men då fick de med två olika antenner (kort och lång) samt en handsfree samt en öronmussla till varje burk. Mvh!
Publicerat Juli 22, 200817 yr ....vi välja till vårat älgjaktlag.Det står mellan två stycken i nuläget där jag lyckats förhandla ner priset en aning, så...... Hunter F1 155Mhz ( 2800 kr ) eller Lafayett Micro 3+ "superpaketet" 155Mhz ( 2500kr ) Ska bli skönt att slippa använda mobiltelefoner i fortsättningen ICOM har visst stabila 155 Mhz-apparater!
Publicerat Juli 22, 200817 yr tycker du ska förehandla ner priset,köper jag fler än 4 icom f34 får jag dom för 2200 ungefär,det är bara 800kr i rabatt vilket jag tycker är så där,och inge lull lull me fixade förut fram hunter mk16 eller var det 24plus till bla ijhman för 3500kr då allt nedan ingick (Hunter MK16 Pris: 3295:-. dåtid) skogsantenn(300kr) vanliga korta(ingår) extra batteri(500kr) torr batteri(375) snabbladdare(500kr) långsam laddare(ingår) handsfree-som inte jag gett lådan(ingår) bil laddare(150kr) monofon(300kr) snäcka(75) runt hörnet garanti, och enligt källan är mk24 eller var det 16+ bättre än nya iaf räckvidd,men nya elektroniken som f1 vann mark på, så nog ska du kunna få det bättre,tänk att lägga till 300kr på vanliga priset fick du allt de där av en zigernare som mig
Publicerat Juli 22, 200817 yr Icom F34 kör jag med. Funkar bra, men vet inte priser etc. Men nog borde det gå att hitta nånstans där du kan pruta...
Publicerat Juli 22, 200817 yr Grejen är ju att det är helt enkelt skitkul att ringa runt bland nasarna och låta dem tävla mot varandra! Kolla även vad frakten kan gå på så de inte kryddar den för att ta tillbaka förlust i utpris på radioapparaterna.. Inte för att jag tror att det är värt besväret men ett samtal till Torsbo kan du ju testa, skeptisk, de är helt igenom skittrista att deala med men det är rätt billigt att ringa och kolla iaf. Mvh!
Publicerat Juli 22, 200817 yr Om priset är kritiskt så kan man kika på Icom Prohunt Light http://www.jakto.se/jaktradio/icom/prohunt...light-2984.html
Publicerat Juli 22, 200817 yr Författare Har hittat några i närområdet som säljer just ICOM ProHunt F34, ska ta kontakt med dom i veckan. Annars är ju internet stort, så om gubbarna vill så beställer jag den vägen. Tack för alla tips
Publicerat Juli 23, 200817 yr Jag köpte lafayette förra sommaren. Ett kombipaket. Bara någon enstaka gång som inte alla har hört mig. Då jagar vi på 3000 ha och använder 31:an. Smidig och enkel att ställa in vilken "pilotton" man vill använda. Dc 4 eller något heter den. Rekomenderas