Publicerat Juli 23, 200817 yr Tänkte höra med er om någon skjutit med Lapua 6,5x55 Trainer helmantel. Var på banan idag och sköt lite med den, upplevde den som ojämn.. Det KAN vara min vingelmån det hänger på också.. men det är ju alltid skönt att kunna skylla på ammunitionen För övrigt sköt jag in mitt nya Meopta Artemis 3100 3-12x56... Är mycket nöjd med det hittills
Publicerat Juli 23, 200817 yr när jag använde patronen så fick jag inte det intrycket men det kan ha hänt mycket sedan dess.
Publicerat Juli 23, 200817 yr Författare när jag använde patronen så fick jag inte det intrycket men det kan ha hänt mycket sedan dess. Det är förmodligen jag som både var lite vinglig, hade lite brottom och inte lät pipan svalna osv.. hehe.. Attans... jag som hade velat skylla på ammon
Publicerat Juli 24, 200817 yr Författare Kan man föresten behålla lapuahylsorna för framtida omladdning, eller håller de inte tillräcklig kvalité? Hittills har jag bara sparat norma och slängt allt annat konstigt.
Publicerat Juli 24, 200817 yr Kan man föresten behålla lapuahylsorna för framtida omladdning, eller håller de inte tillräcklig kvalité? Hittills har jag bara sparat norma och slängt allt annat konstigt. gör det, lapua hylsor tycker jag överlag är bättre än norma.
Publicerat Juli 24, 200817 yr Författare gör det, lapua hylsor tycker jag överlag är bättre än norma. Åhå, kanoners