Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 700 CDL 308 Win

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Har fastnat för denna bössa. Blir mitt första kulvapen, så den ska vara till det mesta som inte Berettabocken rår på.

Har ni några erfarenheter av denna bössa?

Dela gärna med er av allt positivt och negativt. Söker kunskap innan köpet genomförs.

Publicerat

Jag får väl nästan inte uttala mig i sådana här hjärtefrågor,borde få rött kort i partiskhet ;)

Har just nu två Remingtonbössor och har innan dessa haft fyra andra.

Vad det gäller precision och funktion är detta ett säkert kort,om finish,materialval och design finns det däremot en del olika åsikter.

Vad jag inte gillar hos remington är deras gjutna plastkolvar som sitter på en del modeller,dom är ljudliga och har det visat sig inte träfflägessäkra.

Med det menar jag att plastkolvar liksom dåliga valnötskolvar ändrar form efter temperatur,även om plastkolvarna rör sig mycket mindre än trä.

Dessutom flexar dom i rekylögonblicket vilket inte borde borga för högsta precision.

De högblanka klarlackade clarovalnötskolvarna är kanske inte snyggast,dock är lacken mycket slitstark och underhållsfri.

lackade kolvar rör sig dessutom mycket mindre än oljade.

Du har nu valt en classisk kolv vilket knappast går "out of date" men de 70-tals inspirerade BDL-kolvarna med sina vita effektplattor lär väl knappast få någon att höja på ögonbrynen idag.....utom på mig ;)

Med en 700 CDL kan det bara inte bli fel! kalibern är rätt också!

/Micke

Publicerat

Bra val. Remington gör bra bruksvapen och kalibern funkar på det mesta. Jag tror inte att du blir besviken. Du har kommit en bra bit på väg när du väl bestämt dig. ;)

Publicerat

Tack för era snabba svar!

Hur skjuter den direkt från fabrik? Många inställningar som behöver ändras?

Ni som varit med länge, är 308 win en bra allround kaliber? Märker man någon större skillnad på en 30-06?

Kommer inte att handladda.

Tack för hjälpen

Publicerat
är 308 win en bra allround kaliber? Märker man någon större skillnad på en 30-06?

Ja, det är nog det närmaste allround man kan komma.

Nej, du kommer inte att märka någon skillnad.

Edit: Jag kom på mig att jag skrev fel på sista frågan.

Ja, du kommer att märka skillnad. Mindre rekyl, vapnet har kortare låda (vapnets totallängd blir kortare) samt att andrahandsvärdet kommer vara högre.

Publicerat
Ni som varit med länge, är 308 win en bra allround kaliber?

Själv har jag skjutit både toppfågel och älg med mina 308er så nog är det allround alltid. :)

Publicerat

CDL tycker jag verkar vara trevliga bössor - kanske nåt av det snyggaste som kommit från Remingtonfabriken.

Kalibervalet är helt klockrent. Tycker du gör ett riktigt bra val.