Publicerat Juli 26, 200817 yr På vår 80m inskjutningsbana i Molkom har vi två st trästativ som det spikats fast ett mjukt material, förmodligen någons gamla söndergökade madrass.. Med andra ord - höjden upp till till bössan är alltid konstant i.o.m. att ställningen är spika och det går inte att justera, och materialet som bössan lutas mot är ju mycket mjukt (men bottnar inte ned till träet, ganska tjock madrass..) Jag lyckas ALDRIG skjuta bra träffbilder där, vare sig täta eller att få alla skott på samma plats. Och jag funderar allvarligt om det är skytten, bössan eller underlaget det är fel på. Jag mottager alla tips på skjutteknik, felsökning och tips på ett bättre skjutstöd. Mitt gevär är en Lakelander 6,5:a sporter och jag har aldrig upplevt de här problemen förut med den, den har varit hyffsat okänslig för vad jag stoppat i. En del som kanske kan vara boven i dramat är kolven. Det är en låg Monté Carlo-kolv som jag upplever, iaf på denna banan, är mycket svår att få en bekväm skjutställning med. Jag får aldrig kolven helt mot axeln utan oftast får jag lyfta bössan så högt att jag har undre halvan av kolven mot det allra yttersta av min axel. jag förstår att detta säkert låter som vansinne i era öron så jag behöver verkligen tips på om jag ska ändra min egen skjutställning/skjutstöd eller om det är dags att göra något åt vapnet. Jag är trött på att åka från banan och vara osäker på hur/var mitt vapen skjuter.. =(