Publicerat Augusti 16, 200520 yr Så har jag hittat hit efter ett tips från cchunter, och fann en massa bekanta namn, det var ju kul! Vet inte varför jag inte hittat hit tidigare, till och med Hipshot är här ser jag. För er som inte känner mig kan jag tala om att jag är en Göteborgare på 40 år, jobbar som konsult och som forskare och universitetslärare inom beteendevetenskap, med små utvikningar inom bland annat vetenskapsteori. Jagar allt jag kommer åt, mest fågel och rådjur men tack vare goda vänner så har jag fått möjlighet att prova på lite av varje i jaktväg runt om i landet. Jag är på lite olika forum och alltid med namnet Marterius, senaste tiden främst på Accuratereloading. Hälsningar, Martin
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Tjooo på dig. Härligt du hittat hit tillslut. Undrade faktiskt vad som hänt med dig.
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Tjena Marterius och välkommen! Vart det någon bock då? Jag lyckades mula en hel ringduva i morse, skandalmorgon! Mvh!
Publicerat Augusti 18, 200520 yr Tack för det vänliga mottagandet! Jodå Hipshot, blev en duva för mig med, och på kvällen så bommade jag en räv. Föga hedersamt. > Hälsningar, Martin
Publicerat Augusti 18, 200520 yr Kul liten bild du fixat, från Skåne? Bokedal eller vad det nu hette? Tycker mej känna igen träden.. Mvh!
Publicerat Augusti 19, 200520 yr Kul liten bild du fixat, från Skåne? Bokedal eller vad det nu hette? Tycker mej känna igen träden..Mvh! Japp, Skåne nu senast i mellandagarna. Gillar bilden för jag ser nästan mager ut på den! : Sedan måste ju just du uppskatta att jag var väldigt prydlig just den dagen! ;D Hälsningar, Martin 8)
Publicerat Augusti 19, 200520 yr Nja det vet jag inte.. oroar mej lite faktiskt för att du och Roger inte har råd med hela byxor men den oron kommer jag nog att få ha resten av livet. Såg inte att du hade kortbyxorna..inte Roger heller, dagen efter? För dåligt väder eller?? Rädda för att frysa om knäna?? Konstiga jaktbyxor som inte fixar alla väder...*förvirrad* Mvh!
Publicerat Augusti 19, 200520 yr Nja det vet jag inte.. oroar mej lite faktiskt för att du och Roger inte har råd med hela byxor men den oron kommer jag nog att få ha resten av livet.Såg inte att du hade kortbyxorna..inte Roger heller, dagen efter? För dåligt väder eller?? Rädda för att frysa om knäna?? Konstiga jaktbyxor som inte fixar alla väder...*förvirrad* Mvh! och var i h-e kommer mina shorts in i bilden??
Publicerat Augusti 24, 200520 yr Trevligt att känna sig välkommen! Roggie, det var en annan Roger, som också var prydlig och fin i knickers vilket fick stackars Hipshot lite ur balans! Hälsningar, Martin
Publicerat Maj 11, 201015 yr Så har jag hittat tillbaka igen och fått ett nytt fint konto eftersom jag lyckades slarva bort det gamla genom att vara inaktiv... Det mesta i den gamla presentationen är väl aktuellt, fast jag har lagt konsulteriet på hyllan och arbetar heltid som universitetslektor i psykologi. Flugfisket har tagit mycket tid från jakten en period, inte minst flugfiske efter havsöring i havet. Valde dessutom att lämna mitt jaktlag av olika skäl så jag har nu Fastighetsverkets tillstånd för skärgårsjakt som min främsta jaktmöjlighet, vilken jag tänker utnyttja så mycket jag kan - men det är också en jakt där jag har väldigt mycket att lära. Ser att många gamla bekanta är här fortfarande - riktigt kul! Dessutom har forumet utvecklats på ett spännande sätt. På återseende, Martin
Publicerat Maj 11, 201015 yr Så har jag hittat tillbaka igen och fått ett nytt fint konto eftersom jag lyckades slarva bort det gamla genom att vara inaktiv... Det mesta i den gamla presentationen är väl aktuellt, fast jag har lagt konsulteriet på hyllan och arbetar heltid som universitetslektor i psykologi. Flugfisket har tagit mycket tid från jakten en period, inte minst flugfiske efter havsöring i havet. Valde dessutom att lämna mitt jaktlag av olika skäl så jag har nu Fastighetsverkets tillstånd för skärgårsjakt som min främsta jaktmöjlighet, vilken jag tänker utnyttja så mycket jag kan - men det är också en jakt där jag har väldigt mycket att lära. Ser att många gamla bekanta är här fortfarande - riktigt kul! Dessutom har forumet utvecklats på ett spännande sätt. På återseende, Martin Välkommen tillbaka, Martin!
Publicerat Maj 11, 201015 yr Välkommen tillbaka, Martin! Tack Max! Ser att du blivit befodrad till moderator också, så jag måste vara snäll nu...
Publicerat Maj 11, 201015 yr Det var ett tag sedan, Materius! Välkommen tebax Tack Rikard! Hälsningar, Martin