Publicerat Juli 31, 200818 yr Börjar att vackla i min tro, ska jag köpa den här http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=4944 eller den som jag först funderade på, nämligen den här http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=4622 Nightforce ska ju vara robustare och verkar funka på rent nattvak åxå. Zeiss har ju haft en del reklamationer, aldrig hört nått från Nightforce. Zeissen funkar nog snäppet bättre i mörker men frågan är hur mycket. Blir det Nightforce så fundrar jag på det här riktmedlet http://www.nightforceoptics.com/RETICLES_O...IL/MLR_copy.pdf HJÄLP!
Publicerat Juli 31, 200818 yr Jag hade alla dagar tagit NF:en! Zeissen är nog som du säger snäppet bättre när det gäller mörkeregenskaperna, men det uppväger inte den usla servicenivån som dom har på sina reklamationer. Dessutom så är det ju roligt att få tillbaka grejorna lagade och innan man blivit för gammal för att gå till skogs, och det är tveksamt när det gäller just Zeiss. Men bra grejor är det ju. NF skäms ju inte för sig på vaket dom heller, har funderingar på en sån själv, vet inte riktigt vilken än bara.
Publicerat Juli 31, 200818 yr Författare Problemet med Zeissen är att om det händer nåt så ska den väl tillbaka tilll staterna för serice=lång väntan+problem med tullen om dom ska ha betalt likafullt då man måste skriva värdet för försäkringens skull. Då känns NF:en som ett säkrare kort. Men nu vacklar jag i alla fall om riktmedel streckplatta eller mildot???
Publicerat Juli 31, 200818 yr Sitter på jobbet nu så jag kan inte öppna länkarna(spärrade)men misstänker att ena kikare är en NF. Tyvär kan jag meddela att Theopticzone inte får leverera just NF overseas,alla andra fabrikat går bra Försökte beställa ett därifrån förra veckan men fick nobben. /Micke
Publicerat Juli 31, 200818 yr Författare Ska inte beställa over seas, kusinens fru är hemma där just nu
Publicerat Juli 31, 200818 yr Ska inte beställa over seas, kusinens fru är hemma där just nu Some guys have all the luck Jag är ju lätt partisk så mitt val hade alla ggr blivit NF. "If its god enough for the US marines its god enough for me" /Micke
Publicerat Juli 31, 200818 yr Författare Du har rätt, får kolla om dom har nån hemma med metriska knobs. Kör nog med mildot, eller MLR
Publicerat Juli 31, 200818 yr Du kommer ångra dig om du inte tar MLR,förr eller senare så vill du ha 0,5milgraderingar! Om jag känner dig rätt så blir det förr /Micke
Publicerat Juli 31, 200818 yr Författare Ja jag har redan vacklat tillbaka till första tanken, la nyss en order på en Zeiss 6-24 med belyst mildot Hittade ingen NF med mil klick, misstänker att det är beställning på dom. Det får väl bära eller brista med Zeissen, blir det bekymmer med den så får man kanske kosta på den en krona eller flera på hemmaplan. Om det inte löser sig på annat sätt. Fast det kanske är fel att utgå från att ett sikte i den klassen ska rackla bara för att man läst om nån stackare som haft fel på sitt. Fick mail nu som sa: Thank you for your order. Once your order has been processed and approved it will be shipped to:
Publicerat Juli 31, 200818 yr Det får väl bära eller brista med Zeissen Troligtvis så bär det hela vägen! Vad ska den sitta på ? /Micke
Publicerat Juli 31, 200818 yr Författare Troligtvis så bär det hela vägen!Vad ska den sitta på ? /Micke Får hoppas det, ska sitta på en 260 Rem byggd på en 700 låda.
Publicerat Juli 31, 200818 yr Ouch, nice sikte broder.... Hoppas du blir nöjd. Fick ordning på ditt "gamla", funkade fin-fint. Mvh. Robban
Publicerat Augusti 1, 200818 yr Tja... blir du inte nöjd med det siktet så vet jag inte vilka krav du har
Publicerat Augusti 1, 200818 yr Författare Jag tror nog jag blir nöjd men pluskan skrek rätt ut av missnöje. Som tur är är man halvdöv på det örat. Kul att du fick till det, kom ihåg du har fortfarande bytesrätt om du ångrar dig.