Publicerat Juli 31, 200817 yr Var till vet i dag och det slutade med en penecelin kur Tio dagar i stillhet Nu när jag och tika ska spettsa till formen inför september jakten
Publicerat Juli 31, 200817 yr Var till vet i dag och det slutade med en penecelin kur Tio dagar i stillhet Nu när jag och tika ska spettsa till formen inför september jakten Hoppas bara det hjälper vet flera hundar där man till slut fick plocka bort dom efter några penecelinkurer. mvh
Publicerat Juli 31, 200817 yr Författare Vad hade hunden för symtom? Hon hostade när hon drog i kopplet Sån där torr hosta anade att det var något sånt dår på g
Publicerat Juli 31, 200817 yr Författare Hoppas bara det hjälper vet flera hundar där man till slut fick plocka bort dom efter några penecelinkurer.mvh Vetrinären sa att det kunde bli aktuellt att operera bort dom Någon som vet vad det kostar att ta bort dom och hur länge dröjer det innan man kan jaga med henne i gen ?
Publicerat Juli 31, 200817 yr Dryga 4 500 kr kostade den tonsillektomin vi gjorde, innan reglering av försäkringsbolaget. Läkningen gick relativt fort & smärtfritt, det är ju ett enkelt ingrepp egentligen, men sen så beror det ju lite på i vilket skick hunden är inför en op. Hoppas ni slipper vidare problem. MVH Anna
Publicerat Juli 31, 200817 yr Författare Dryga 4 500 kr kostade den tonsillektomin vi gjorde, innan reglering av försäkringsbolaget. Läkningen gick relativt fort & smärtfritt, det är ju ett enkelt ingrepp egentligen, men sen så beror det ju lite på i vilket skick hunden är inför en op.Hoppas ni slipper vidare problem. MVH Anna Det visar sig väl i september jakten om det kommer tillbaks Gör det det så blir det väl en kur till och om det krånglar mer så blir det operation Jag som tänkte ut och testa en grimbart med henne
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Författare Jaha det var det det Var till vet i dag och fick en ny kur tio dagars stillhet Jag åker på älg jakt på lördag så jävla surt när fröken inte kan följa Får låna farsans tik men det är ju inte sama grej desutom är hon inte riktigt tränad men ändå bättre än att sitta på pass
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Det är väldigt vanligt med en sekundär inflammation i halsmandlarna när hundar har noskvalster. Har hunden kvalster så behöver du behandla både med pencillin och tex Interceptor för att din hund ska bli frisk. Jag har haft samma problem, hunden fick tillbaka skiten i halsmandlarna direkt efter pencillinkurerna. Lycka till!
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Författare Det är väldigt vanligt med en sekundär inflammation i halsmandlarna när hundar har noskvalster. Har hunden kvalster så behöver du behandla både med pencillin och tex Interceptor för att din hund ska bli frisk.Jag har haft samma problem, hunden fick tillbaka skiten i halsmandlarna direkt efter pencillinkurerna. Lycka till! Har gett henne en stronghold i förrgår så nu är det bara att hålla tummarna ska tillbaks till vet efter älgjakts veckan och se hur det ser ut Är det inte ok då så blir det op sen blir det lugn och ro för henne till okt jakten då lär hon se ut somm husse rund och go
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Jag rekomenderar dig att ta bort mandlarna när hunden är frisk så slipper du få samma problem igen. Vilket du garanterat kommer att få annars! Behandla också mot noskvalster, finns ofta ett samband. hls Erik
Publicerat Augusti 27, 200817 yr Författare Jag rekomenderar dig att ta bort mandlarna när hunden är frisk så slipper du få samma problem igen. Vilket du garanterat kommer att få annars! Behandla också mot noskvalster, finns ofta ett samband.hls Erik Kvalstren har fåt sig en omgång nu så det är bara att hålla tummarna nu att mandlarna blir ok
Publicerat September 18, 200817 yr Författare Nu är dom borta opererade halsen mandlarna i måndags Det hade inte set så bra ut i halsen även toncillerna såg inte bra ut så vet sa att det skulle bli återbesök för att ta bort mer skit Så det blir lungt i tre veckor framåt sen lite cykel träning före okt jakten Jag måste skaffa mig en till hund det här går inte kan inte sitta på pass en vecka då blir jag galen
Publicerat September 18, 200817 yr Man behöver minst 3 hundar, en som är gammal och stabil, en på återväxt och en mitt i mellan om den äldre blir sjuk. har själv bara 2 än så länge men den ena är 2 år och den andre 7mån så det jag saknar är den stabila åldringen, som tur är har brorsan 3 om det skulle lukta pass till älgjakten så har jag lite att plocka av.
Publicerat September 18, 200817 yr Författare Man behöver minst 3 hundar, en som är gammal och stabil, en på återväxt och en mitt i mellan om den äldre blir sjuk. har själv bara 2 än så länge men den ena är 2 år och den andre 7mån så det jag saknar är den stabila åldringen, som tur är har brorsan 3 om det skulle lukta pass till älgjakten så har jag lite att plocka av. Bra och ha lite att ta av Farsan är dålig i knäna så jag får nog gå med hans tik någon dag Men hoppas ju att fröken ska bli frisk hon verkar lite över laddad nu så det ser ju bra ut
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Författare Hur går det Jörgen?Är tiken i tipp topp nu??? Hon har funkat hyfsat med tanke på att hon inte har tränat på en och halv månad Fem älgar har det skjutits för henne en på stånd men det var inte jag som gick med henne skulle på begravning på em och du vet ju hur hon är när andan och jakt lusten sätter in kan bli lång dag Sen lånade jag ut hene till syrrans kar Hon skällde stånd skall i två timmar på lördag men på fel sida gränsen Så det ska bli spänande att släppa henne nästa gång då då då är det min tur