Publicerat Juli 31, 200817 yr Hej. Den här firman Vapex import o export, är det någon som handlat av dem? Själv beställde jag verktyg till 45-70 , kulor och hylsor i maj månad och inget har jag hört av dem.... Vilken märklig firma det här verkar vara.....
Publicerat Juli 31, 200817 yr Ämnet har avhandlats många gånger på bl.a. Robsoft. Ska man handla av dem så måste man tyvärr ringa och kolla om de har prylarna hemma. Jag har köpt prylar därifrån några gånger och alltid efter ett samtal till dem. Sist mumlades det nåt om att de gått i taket för sitt importtillstånd av kulor från USA, och att de inte kunde säga när eller ens om(!) de skulle få förnyat tillstånd. Jag kommer inte handla nåt mer av dem såvida de inte skärper sig rejält. Lider med dig.
Publicerat Juli 31, 200817 yr Även jag har försökt handla av dom några ggr men gett upp,rekordet var när jag beställde ammo i 7x57Mauser och dom ringde över ett år senare för att tala om att mina skott kommit....... Betalar hellre mer på tex midway för att få grejorna inom en vecka. /Micke
Publicerat Juli 31, 200817 yr Jag har handlat av dom många gånger och är nöjd. Har kört ner till dom eller ringt och än så länge har leveranstiderna hållt. Kommer även fortsättningen att handla av dom. Dom är inte bra på snabba affärer om grejorna inte ligger på hyllan, men med lite planering av inköpen så är dom helt ok. mvh Rune
Publicerat Juli 31, 200817 yr även jag är mycket nöjd och handlar mycket av dom, men mail kontakt är lönlöst.
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Jag har handlat en del av dem visst tar det tid om inte grejerna finns på lager, men det beror väl på att dem försöker hålla låga priser helt enkelt
Publicerat Augusti 6, 200817 yr Jag gjorde en chansning alldeles nyss och ringde till dem för att kolla om de hade lee´s laddverktygs set + factory crimp och remingtons 405gr kulor till min 45-70. Det enda de inte hade hemma var factory crimpen men den var beställd och den skulle komma till veckan så jag beställde dessa grejer av dem. Ska bli spännande och se om jag får några grejor. Jag ska ringa till dem i mitten på nästa vecka för att kolla om de hade fått hem factory crimpen. Om inte så får de skicka de andra grejerna så länge. Om jag har fattat det rätt så behövs inte den men den kan vara bra att ha. Sen blir det till att lära sig ladda. Nu har jag en styvsvärfar som sysslar med fältskytte och har laddat sen urminnes tider så han ska få hjälpa till. /Henrik
Publicerat Augusti 11, 200817 yr har alltid varit nöjd med vapex, trevliga att ha att göra med och fort går det!!!! samme
Publicerat Augusti 12, 200817 yr Trevliga killar, och löser många problem när man Talar med dem i Telefon! Väntat i över ett halvår på hylsor till .375an - Midway har haft dem hemma i en månad - och jag har fått ett löfte av dem att de skulle skicka dem snarast... Men jag är ingen stressad typ, så jag väntar tålmodigt. Har du brått med något - köp det på Midway. Står det att de har en grej hemma på deras sida - så har de det.
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Det lönar sig då inte att prata med dom i telefonen längre.. Dom har hemma sakerna (enligt dom själva) men har fortfarande inte sett skymten av dom. Nej det där var den sista gången jag beställde något som inte kom fram ifrån dom.
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Vi är några som väntar på grejer vi beställde månadskiftet juni/juli, vi beställde i god tid så vi skulle vara säkra på att hinna prova lite olika laddningar och skjuta in före bockjakten Det börjar bli lite tajt med tid till det nu, vi har inte fått grejerna än. Inte särskilt imponerande. Det är klart att de inte styr över underleverantörer men detta är ju löjligt.
Publicerat Augusti 14, 200817 yr jag har på tio dagar gjort tre beställningar hos dom och den sista gjordes i dag och enligt postens info är paketet på väg. har nog sammanlagt gjort 25-30 betällningar dom sista två åren och inte väntat på något av dom speciellt länge. vad gör ni för fel grabbar
Publicerat Augusti 14, 200817 yr jag har på tio dagar gjort tre beställningar hos dom och den sista gjordes i dag och enligt postens info är paketet på väg.har nog sammanlagt gjort 25-30 betällningar dom sista två åren och inte väntat på något av dom speciellt länge. vad gör ni för fel grabbar Jag är med i samma gäng som markus skriver om.. grejerna har fortfarande inte kommit.. Ammo innan bockjakten verkar lönlöst därifrån.. det får blir fabriksammo till helgen.. =( Beställde du krut maddog? Enligt dem är det krutet av fabrikat Norma som inte finns hos dem och som de själva uppenbarligen väntat på sen Juni.. det är under all kritik.. tänker då personligen aldrig mer handla en pinal av dem.
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Jag är med i samma gäng som markus skriver om.. grejerna har fortfarande inte kommit.. Ammo innan bockjakten verkar lönlöst därifrån.. det får blir fabriksammo till helgen.. =(Beställde du krut maddog? Enligt dem är det krutet av fabrikat Norma som inte finns hos dem och som de själva uppenbarligen väntat på sen Juni.. det är under all kritik.. tänker då personligen aldrig mer handla en pinal av dem. nej inget krut då blir frakten för dyr. dock finns det snart inget norma krut kvar i landet båda butikerna här i sundsvall har väntet fyra månader på norma krut samt på cci tändhattar i över ett halvår. det är sådan kris att jag köpt norskt skyttekrut(raufoss)
Publicerat Augusti 14, 200817 yr nej inget krut då blir frakten för dyr.dock finns det snart inget norma krut kvar i landet båda butikerna här i sundsvall har väntet fyra månader på norma krut samt på cci tändhattar i över ett halvår. det är sådan kris att jag köpt norskt skyttekrut(raufoss) Man kan ju fundera vad de pysslar med på bofors då.
Publicerat Augusti 18, 200817 yr Nu fick jag ett meddelande på telefonen att mina grejor ligger på posten och väntar på mig Det tog 12 dagar men då sa de redan på telefon att det ena verktyget inte fanns så jag var beredd på denna väntetid. /Henrik
Publicerat Augusti 19, 200817 yr OK. Lite ris har jag dock till Vapex. När jag öppnade paketet i går så låg alla kulor löst inne i paketet. Lite märkligt tänkte jag men å andra sidan så var det ett ganska litet paket så jag tänte att de kanske hade gjort de för att en hel påse kanske inte fick plats. Sen tog jag och räknade kulorna och då visade det sig att det saknades 5 kulor (95 i stället för 100) så jag misstänker att de har vid något tillfälle plockat ur 5 kulor ur påsen och sålt eller liknande och missat detta när de packade min order. Ja ja, det var 5 billiga kulor så det kan jag väl leva med. Ska dock ringa och påpeka detta senare idag. Rätt ska va rätt.