Publicerat Juli 31, 200817 yr Jag har redan gjort ett ansenligt antal mer eller mindre bra inlägg,så det är hög tid att presentera sig. Uppvuxen i Finska Österbotten. Det enda vettiga man kunde syssla med i "ödemarken" var jakt. Fick börja följa med morfar på jakterna vid 12 års ålder och fick ta successivt över handhavandet av bössan. Eftersom jag har hunnit bli 58 år så har det hunnit bli många skott att minnas och också några som man helst vill glömma. Pilbågarna skaffade jag till vapengarderoben 1986 när jag kände att jag måste få en ny gnista till jakten. Och numera är bågjakten och fågeljakten(med både krut och pil) mina absoluta favoriter. Förnärvarande bor jag i Sörmland och känner mig lyckligt lottad med så mycket vilt och natur omkring mig. Trots min ålder har jag startat två nya projekt "Vattenbuffel 2009" och "Vaktelskytte 2009(eller 2010)" Det första innebär att jag ska skjuta en vattenbuffel med en traditionell pilbåge från hästryggen i Argentina nästa år samt även delta i "Vaktelskytte med stående fågelhund(också med pilbåge)" i Spanien senare på hösten. Detta innnebär just nu mycket westernridnings lektioner samt lydnadsträning och injagandet av den nyanskaffade Ungerska Wizslan "Bongo". "Man ska känna sig ung tills man glömmer sin ålder"
Publicerat Augusti 1, 200817 yr Välkommen hit, Du har så rätt man är inte äldre en vad man känner sig,,,,,,,,, Det är därför så många hälsennor ryker av på gubbarna