Publicerat Augusti 1, 200817 yr Hämtade min nya Liberty från posten, dvs julafton mitt i sommaren. Kunde inte låta bli och montera siktet från den gamla bågen samt skjuta in "klädhängarn" trots den tropiska värmen. Det var faktiskt mycket lättare att göra inställningarna än jag trodde. Jag har så kallad "Backsight" vilket innebär en visirlinje och därmed behövs inget peep-sight. Sköt med för mig naturlig ankringspunkt och siktade med pinnen längst fram utan att bry mig om det bakre siktet. När grupperingen var korrekt flyttade jag det bakre siktet(ett hårkors) så att det stämmer överens med det främre siktet. Nu behöver jag inte bry mig om slangar och dylikt och inte heller vara rädd att ett regndropp eller en snöflinga i peepen förstör "once a lifetime läget".
Publicerat Augusti 4, 200817 yr då får man gratta till den nya "leksaken".. alltid kul med nya grejor!... Mvh...
Publicerat Juni 16, 200916 yr Tycker det дr en rejдl uppfrдshning av inexrullarna. Stabilare, snyggare, rejдlare. Den дr totlat glappfri, med riktigt mjuk och fin broms. De tyngre modellerna har дven fеtt en lеsningsskruv pе spolarna, vilket inexrullarna saknade. Tycker det дr en riktigt grym rulle...
Publicerat Juni 16, 200916 yr Tycker det дr en rejдl uppfrдshning av inexrullarna.Stabilare, snyggare, rejдlare. Den дr totlat glappfri, med riktigt mjuk och fin broms. De tyngre modellerna har дven fеtt en lеsningsskruv pе spolarna, vilket inexrullarna saknade. Tycker det дr en riktigt grym rulle... Fiskerulle?? Liberty ettan är världens mindsta Compound pilbåge