Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Laika91

Featured Replies

Publicerat

Hej alla!

Jag heter Christian och är 17år. Jag bor på en gård i Småland som ligger mellan Kalmar och Växjö kan man säga. Gården är på 1000 ha men totala jaktmarken är på ca. 2000ha. Vi flyttade till gården när jag var 8 år men mitt jaktintresse startade när jag var 12år för det var då vi började plantera ut änder och vi har planterat ut mer och mer änder men i år har vi inte gjort det i lika stor skala. Det är för att vi har lyckats komma över en gård söder om Kalmar vid havet och där det finns väldigt mycket vildfågel. Mitt jaktintresse har bara ökat sen jag var 12 år och idag försöker jag komma ut på jakt så ofta pappa har tid eller om det är någon annan som kan ta med mig ut. Så igår sköt jag mitt första vildsvin, det var en liten gylta.

På jaktmarken finns det väldigt mycket älg men även rådjur, hare, vildsvin och grannlaget har även sett kronhjort på gränsen till vår mark. Något som jag skulle vilja jaga är Dovhjort och det kommer jag och pappa förhoppningsvis få göra i höst.

Familjen består av mig och mina föräldrar och väldigt mycket djur. Vi har ungefär 300 får, några höns, kaniner, två katter och såklart fyra hundar. Vi har en Border Collie, en labrador, en Norrbottenspets och en Östsibirisk Laika (det är min hund). Det ska bli väldigt roligt nu till hösten att testa Laikan för hon är lagom gammal nu för att släppa henne på allvar. Jag släppte henne även förra hösten och då hade hon ståndskall på älg några gånger men hon var lite för ung så det var inte några längre stunder.

Det var lite om mig och min familj.

MVH

Christian

Publicerat

Hjärtligt välkommen! :angry:

Låter som du har bra förutsättningar för att idka din hobby. Passa på medans du är ung innan en massa annat kommer och stjäl för mycket tid från jakten.

Publicerat

Hej & välkommen hit! Verkligen fina förutsättningar för att idka jakt! :angry::angry:

Publicerat

Hej på dej och välkommen hit :angry: hopas du komemr att trivas :angry:

Publicerat

Hej och Välkommen!

Smålänning och laika ägare. Det är till att tillhöra eliten. :angry:

Publicerat

Välommen

Tyckte länge jag var väldigt ensam som smålänning, men nu börjar vi bli riktigt många.

\mats

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket! :angry:

/Laika91

Publicerat

Välkommen

Publicerat

välkommen hit, kul med en smålänning till.

Var med precis bor du? jag kommer från ett samhälle som heter Nye utanför Vetlanda, låter på din beskrivning som du huserar runt åseda trakten.

Publicerat

Hej o Välkommen!

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket!

välkommen hit, kul med en smålänning till.

Var med precis bor du? jag kommer från ett samhälle som heter Nye utanför Vetlanda, låter på din beskrivning som du huserar runt åseda trakten.

Nästan rätt :rolleyes: Jag går på gymnasiet i Åseda men jag har ungefär 3 mil dit. Byn jag bor i heter Fröseke det ligger ungefär vid Alstermo om du vet var det ligger? Det är ganska nära till Orrefors också.

Publicerat

Välkommen! Bra med fler smålänningar, det är mest norrlänningar här ju :rolleyes: .

Publicerat

Välkommen!! kul med en laika ägare till!

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat
  • Författare

Tack :)