Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ja då var man me Hornet

Featured Replies

Publicerat

Åkte in till pite idag och skulle kolla läget med min beställda Rem 700 police i 223 som aldrig kommer. Hade ju inte kommit nu heller men dom ska va på väg till europa nu i alla fall så mitten av augusti skulle jag ha den, var mitten maj när jag beställde den. Nåväl, inget ont om säljaren då han inte kunnat göra mycket åt saken. Hur som så visste jag att han hade en Springfield 1911 cal 45, så jag gjorde som så att jag bokade den istället. Läckert kromad sak med massa attiraljer som följer med. Kommer bli lång väntan på licens på den. Sen såg jag en ZKW ståendes, kunde ju inte göra annat än att köpa den med. Föll ju på målsnöret då det gällde exabit´s ZKW. Nu står den i skåpet på lånelicens och ska provskjutas snarast, måste bara ha ringar till den, o en kikare. Så om nån har nån smidig typ 3-9 kikare liggandes för rätt peng kan ni ju hojta till. Behöver ringar åxå, vill minnas det var speciella ringar till den bössan. Kanske nån kan det bättre? Så nu är det till att hålla utkik efter en K-Hornet rivare. Det är ju dumt att ha en bössa som är standard :angry:

Publicerat
Åkte in till pite idag och skulle kolla läget med min beställda Rem 700 police i 223 som aldrig kommer. Hade ju inte kommit nu heller men dom ska va på väg till europa nu i alla fall så mitten av augusti skulle jag ha den, var mitten maj när jag beställde den. Nåväl, inget ont om säljaren då han inte kunnat göra mycket åt saken. Hur som så visste jag att han hade en Springfield 1911 cal 45, så jag gjorde som så att jag bokade den istället. Läckert kromad sak med massa attiraljer som följer med. Kommer bli lång väntan på licens på den. Sen såg jag en ZKW ståendes, kunde ju inte göra annat än att köpa den med. Föll ju på målsnöret då det gällde exabit´s ZKW. Nu står den i skåpet på lånelicens och ska provskjutas snarast, måste bara ha ringar till den, o en kikare. Så om nån har nån smidig typ 3-9 kikare liggandes för rätt peng kan ni ju hojta till. Behöver ringar åxå, vill minnas det var speciella ringar till den bössan. Kanske nån kan det bättre? Så nu är det till att hålla utkik efter en K-Hornet rivare. Det är ju dumt att ha en bössa som är standard :rolleyes:

om jag får ge dig ett råd angående laddningen till hornet så köp hogdon lill gun så fort som möjligt.

ps det är väl vanliga 11mm laxspår på den bössan.

Publicerat

hehehe....heeelt rätt! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
om jag får ge dig ett råd angående laddningen till hornet så köp hogdon lill gun så fort som möjligt.

ps det är väl vanliga 11mm laxspår på den bössan.

Jag har provat lil´gun till förra horneten jag hade och det funkar fint men jag har ett kilo VV N-110 som samlar damm, funkar finfint de me. Tycker det verkar bredare än 11 mm men ska kolla.

hehehe....heeelt rätt! :rolleyes:

Vart lite impulsköp :o

Publicerat

Tjena!

Jag har ett nytt Bushnell Sportsman 3-9X40 som jag köpte lite förhastat.

Följde visst med ett 4X40 sikte på 22an som nu står i skåpet.

Vad tycker du är vettigt pris?

//Marcus

Publicerat
  • Författare

Med risk att det tas som ett skambud så ger jag vad det kostar på andra sidan pölen $59 + frakt ;)

Publicerat

Ja, det var billigt. Nu tyckte ju jag att jag gjorde ett klipp från konkursrea men deras priser är klart snorbilligt :D

Har ok sikten på alla mina bössor och behöver bli av med detta så jag säljer det för 750 + frakt.

Var bara inne för att kolla ditt ämne lite så försäljningen av sikten ska nog vara på tråden Säljes istället.

Publicerat
  • Författare

Måste tyvärr passa på det då jag har kusinens fru over there för närvarande :blink:

Publicerat

Hoppas att du fått tag på en bössa med bra precision bara, kalibern som sådan är helt fantastisk!

Enda nackdelen med den bössan är att säkringen är "bakvänd", i min värld är ett vapen med säkringen i bakre läget säkrad, men inte på Brno:n. Jag drog iväg ett "vådaskott" i vintras när jag var på ripjakt på grund av detta. Jag smög på en ripa med bössan i armvecket så ett skott small av. När jag petade i ett skott innan ansmygningen så kollade jag att den var säkrad men glömde att Brno:ns säkring var bakvänd. Inget hände som tur var men jag fick mig en rejäl tankeställare och nu är bössan utbytt mot en Sako Vixen som skall byggas om till en 221 Rem Fireball och på den bössan så är säkringen rättvänd..

Jag har en belyst BSA 3-9x50 IR i nyskick som du kan få köpa tilsammans med ett par Tikka-ringar i stål som passar till Brno:n

1200:- inkl. frakt

Publicerat
  • Författare

Det var ju rätt kurs men hur blir det med så stor glugg, blir den topprank? Ska fundera lite på saken.

Publicerat

Hmm, både kikaren och ringarna är till salu men jag kom just på att dom nog inte går att montera tillsammans, fästena är för låga :wacko:

Jag hade fästena till min Brno och hade då en leupold 4-12x40 på den, det blev ett perfekt montage. BSA kikaren behöver nog lite högre ringar för att fungera..

Publicerat
  • Författare

Va kostar bara ringarna då?

Publicerat

500:- inkl. frakt?