Publicerat Augusti 1, 200817 yr Tjena! Jag har varit och tittat på en äldre Ruger m77. Kalibern är givetvis 30-06 Är det nån som har erfarenhet av dessa vapen? Fördelar och nackdelar... P.S Detta kommer att bli mitt första vapen om jag köper det
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Har själv varit och inhandlat en Ruger dock var den ny men i mina ögon en prisvärd bössa. Det blev en Ruger M77 Hawkeye Hogue overmolded i kalibern 30-06. Nu handladdar jag och blev imponerad av precisionen med TSX 150gr och Sierra GameKing SPBT (skjuter mer eller mindre hål i hål) och är dom enda som jag har hunnit prova. Här har du lite info om skillnaden på dom nya och gamla bara att klicka på länken: ----->Ruger<----- kan tyvärr inte säga så mycket om dom äldre då jag inte har haft någon sådan.
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Författare Har själv varit och inhandlat en Ruger dock var den ny men i mina ögon en prisvärd bössa.Det blev en Ruger M77 Hawkeye Hogue overmolded i kalibern 30-06. Nu handladdar jag och blev imponerad av precisionen med TSX 150gr och Sierra GameKing SPBT (skjuter mer eller mindre hål i hål) och är dom enda som jag har hunnit prova. Här har du lite info om skillnaden på dom nya och gamla bara att klicka på länken: ----->Ruger<----- kan tyvärr inte säga så mycket om dom äldre då jag inte har haft någon sådan. Okej. Tack! Har läst den några gånger förut, å jag tycker att det inte verkar vara nåt fel på dom gamla heller som är märkbart. Det är ju som sagt ett första vapen, och då jag varken är speciellt rik eller kräsen så tror jag nog att det duger iaf
Publicerat November 20, 200817 yr Okej. Tack! Har läst den några gånger förut, å jag tycker att det inte verkar vara nåt fel på dom gamla heller som är märkbart. Det är ju som sagt ett första vapen, och då jag varken är speciellt rik eller kräsen så tror jag nog att det duger iaf Har du köpt och testat bössan? Tittar nämligen på en liknande och är lite intresserad av dina erfarenheter (eller naturligtvis någon annans...)
Publicerat November 21, 200817 yr Nu har jag ju ingen M77 men likväl en Ruger, dock en No.1 fallblockare..Mitt intryck av Ruger är att det är grovhuggna men rejäla bruksvapen..Inget onödigt krimskrams utan amerikanskt bluecollar..Kolla dock som sagt upp trycket, litet av många Rugervapens akilleshäl..Dock inte på min No.1 som har ett underbart trycke..
Publicerat November 28, 200817 yr Tjena jag har ägt en Ruger M77 MkII rostfri med syntet kolv och det var en ganska bra bruks bössa med hyffsade träffbilder.Trycket är inte det bästa från fabrik men det går att åtgärda.
Publicerat December 1, 200817 yr Har en ruger mk2 77/ss 243win å den skjuter riktigt bra efter lite ammo testande, ca 15-20mm på 110m, trycket är dock lite hårt och skall bytas ut till ett timney..
Publicerat December 5, 200817 yr Har en Ruger K77 varmint 22-250. Laminatstock... Lite tung att ha på ryggen, men underbar att skjuta med. Har fällt mitt mesta småvilt med den även på långa håll upp till 200 meter. Skulle vilja ha ett nytt sikte, men det har ju inte med bössan att göra. Den e kanon Kör Hornadys 55gr blyspets och Lapua helmantel... Även Norma BST funkar bra... Mvh
Publicerat Maj 11, 200916 yr Lyfter denna tråd lite! Ska snart köpa min första älgpang ska väll användas till lite mindre djur än älg om precisionen tillåter också och är lite nyfiken på Ruger M77 Hawkeye Hogue overmolded i kalibern 30-06 en sån som Smygar´n verkar ha . Är det någon mer som har erfarenhet av denna bössa vill veta allt ris som ros. Hur det är med presicionen, slutsycksgången, säkringen högljud elller tyst? kolven?rekylen? ja allt som är vart att nämnas helt enkelt mvh