Publicerat Augusti 2, 200818 yr hej, känner mig inte alls bekväm i camouflagekläder, så jag tänkte investera i ett nytt ställ för jakt under sommar och tidig höst - både stillasittande i torn samt smygjakt på räv, rå och gris i södra småland. har tittat på Chevaliers Soft Shell -ställ men även noterat deras Canada Light -ställ i fleece. Soft Shell stället känns bra, men jag är lite tveksam till hur väl lämpat detta egeltigen är till smygjakt, och när det gäller Canada Light -stället är det framförallt förmågan att kunna hålla värmen som jag funderar över eftersom detta verkar vara ganska tunnt vore intressant att få feed back på dessa alaternativ med alla för- & nackdelar som finns
Publicerat Augusti 2, 200818 yr kolla på cammo stället som vildmarks säljer sen fanns det nått i nyaste svensk jakt för ca 500 kr med keps,hanskar och mygg hatt..
Publicerat Augusti 3, 200818 yr hej,känner mig inte alls bekväm i camouflagekläder, så jag tänkte investera i ett nytt ställ för jakt under sommar och tidig höst - både stillasittande i torn samt smygjakt på räv, rå och gris i södra småland. har tittat på Chevaliers Soft Shell -ställ men även noterat deras Canada Light -ställ i fleece. Soft Shell stället känns bra, men jag är lite tveksam till hur väl lämpat detta egeltigen är till smygjakt, och när det gäller Canada Light -stället är det framförallt förmågan att kunna hålla värmen som jag funderar över eftersom detta verkar vara ganska tunnt vore intressant att få feed back på dessa alaternativ med alla för- & nackdelar som finns Har du kollat på Itab? De har en hel del intressanta saker för det ändakålet. Om inte annat så är ett tips att ta en tur ner till Bosjökloster och leta där..
Publicerat Augusti 3, 200818 yr Skippa "Stället". Bättre att plocka ihop ett kitt själv. Köp ett par brallor i tätvävd bomull/syntet, typ Fjällräven G1000 eller Chevalier, Härkila, Lundhags.... Alla dessa har några plagg utan Tex, Shell eller nåt annat i produktnamnet. Prioritera "tysthet", slitstyrka och passform. Byxorna ska sitta bra som man kan "fightas" i dem. Sen skulle jag köpa en Windstopper-fleece. Jag har en gammal svart Patagonia-fleece som är kanske det plagg som jag använder mest på jakt. Som komplement till fleecen när det lite för varmt kan du kolla på ITAB:s tunna vindjackor. Tror jag har tre av dessa... mvh/Må
Publicerat Augusti 4, 200818 yr Författare hej, jag har (nästan) lagt Soft Shell -stället åt sidan just för att det inte verkar vara särskilt smidigt att smyga i. dock känns Canada Light -stället mer intressant eftersom detta är i windstopper fleece och därför borde vara helt tyst. tänkte även låta syrran köpa hem ett par Courteney Safari -kängor när hon besöker UK i veckan - halva priset mot Svedala och jag kommer att kunna smyga som en indian
Publicerat Augusti 5, 200818 yr Jag har Canada Light jackan och kanon-nöjd funkar till det mesta när det blir kallt fyller man bara på med bra skalkläder under. Sen har jag ett par Fjällrävenbyxor som heter forest de finns fortfarande men med annat namn. Båda är vind och vattentäta samt lättfodrade, dessa är det enda jag använder till allt. Är det riktigt varmt kör jag med några Haglöfs tunna byxor och en tunn Fjällrävenskjorta. Nu är jag inne på att komplettera med en skinnväst som jag kan ha till hagelskytte och hundträning det jag söker är stora fickor och oöm. Jag har titta på Chevalier Kimberliey och Laksen Buffalo. Är nån som har erfarenheter av skinnvästar? Jag har alltid köpt kläder efter passform det kvittar om om det är goretex bara det är skönt att bära det får inte vara massa tyg extra som fastnar överallt. Gå på känslan det ångrar du inte.
Publicerat Augusti 24, 200818 yr måste bara säga att jag har då 2 favvo butiker jag nu framöver bara beställer jaktkläder ifrån och det är ITAB och Engelsson postorder. billiga och sköna , snygga ,praktiska även stövlar 2:a sorteringens 800 i vanlig butik tror jag gav 300/350 för ett par andra sorteringens har hittat felet 1 halv ärtas utbuktning nere vid foten som inte syns om man inte kollar riktigt noga. så säger bara varför betala mycket när du får hel mundering och minst lika bra grejjer, för en bråkdel av priset på en chevalier jacka? det är inte stureplan vi ska ut på sen gör det väl inte (lika ) mycket om man nu råkar trilla i elden, snubbla runt i taggtråd och riva kläderna sönder och samman, än om jag skulle betalt en halv månadslön för kläderna