Publicerat Augusti 2, 200817 yr Är det någon som har koll på hur det är med regler för fixa en egen skeetbana?
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Hur aktiv bana handlar det om? Det är ett helvete just nu tror jag med miljötillstånd osv. Så var beredd på massa papperskrig.
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Författare Bara så jag kan hålla till på att skjuta när jag får lust, eftersom mitt jaktlags skeetbana har fått klagomål från nån så är det förbjudet att skjuta än på en viss dag, vilket är den dagen jag inte har tid för det. Så jag ska köpa en egen kastare längre fram och röja upp lite mark.
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Så länge det sker lite privat skytte på egen mark eller mark man har jakträtt på skulle jag inte ens bry mig om tillstånd. Placera du din kastare nånstans i skogen o skjut på du. Inget att oroa sig för. Annat är det om det är en "aktiv" bana som du tar betalt för av skyttar osv. mvh
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Så länge det sker lite privat skytte på egen mark eller mark man har jakträtt på skulle jag inte ens bry mig om tillstånd. Placera du din kastare nånstans i skogen o skjut på du. Inget att oroa sig för. Annat är det om det är en "aktiv" bana som du tar betalt för av skyttar osv. mvh Håller med Schaman, jag har en kasatare uppmonterad i skogen här hemma, ingen bryr sig om att jag är där o drar en 100 plug då och då. Bara det är lite avstånd till bebyggelse så är det nog lungt
Publicerat Augusti 3, 200817 yr Författare Okej, perfekt! Tack för era svar, här ska det bli skjuta av!