Publicerat Augusti 3, 200817 yr Som förstahundsägare skulle jag behöva lite tips och råd från lite mer erfaret folk. Jag skulle eventuellt behöva lämna min unghund (9 månader) i ca 20 dagar, lutar isf åt ett hundhotell med bra rykte. Tycker själv de känns lite sisådär, men jag vet ju inte heller hur hunden kan förväntas utvecklas dom kommande månaderna och hur "mogen" den är vid 9 månader. Är lite intresserad över vad andra anser om detta och vilka problem och risker som ni eventuellt kan se. MvH
Publicerat Augusti 7, 200817 yr Är det ett OK pensionat så är det inga som helst bekymmer annat med ev risk för nån smitta, typ noskvalster eller nått... Vilket iofs är en katastrof ett tag för en jakthund men går ju behandla. De flesta pensionat går ett par promenader om dan med de hundar som är där. Eget box och rasstgård brukar de oxå få. Har nyttjat Pensionat flertal ggr för den jycken jag då hade var sketrädd för nyårssmällare. "Mitt" Pensionat ligger långt ut i skogen och de skjuter inga raketer, de har radion på i hundstallet under nyårsnatten och kollar till allt flera ggr osv. Funkade skitbra och ger förtroende. Men o andra sidan så skulle nog alldeig de som driver ett hundhotell säga att lilla mysan har haft det så jobbigt...
Publicerat Augusti 7, 200817 yr Jag har nyttjat hundhotell vid några tillfällen och man bör vara kritisk, nu har jag en som jag litar till 110% på och hundarna som jag haft där har verkligen trivts, de som jag aldrig använder igen är de som använder sig av tonårs tjejer för att få någon som gör jobbet billigt, det finns en kompetensbrist som jag inte vill ska handha mina hundar.