Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Astro igen !!

Featured Replies

Publicerat

Hallå Alla !

Mycket ideér om Astron finns det men ingen verkar ha besked. Det enda som man kan veta säkert är att man inte får använda ej CE-märkta prylar på bef. nät.

Då jag jagat extremt mkt senaste säsongen av olika skäl har jag sett att det är snart fler än var och varannan som har en Astro. ( Har själv beställt en DC 30 precis ).

Det enda som PTS kan göra är att störa frekvensen. Varför skulle de göra det ? Frekvensen som är aktuell för Astro sägs vara samma som JAS piloternas nödsignal de skall anv. om de störtar. Kanske är det då dumt att störa den frekvensen. Jag är inget radiogeni men de kanske kan lösa det också.

JAG tror mer på att PTS är gamla bruna farbröder som tror att all radiotrafik är av ondo och rent av fientlig.

Klart som f att Garmin(sverige) själva säger att det absolut inte går att göra om importer. De får ju inte del av den försäljningen.

Ena kommentaren säger att den nya som skulle va laglig blir bättre och den andra säger sämre - mycket spekulation tror jag.

PTS - en rest av kapprustningstiden !!

Fler inlägg om detta - Astron är ett suveränt hjälpmedel !

PS. Skulle frekvensen störas har man ju ändå en rätt bra GPS !!

Publicerat
Hallå Alla !

Mycket ideér om Astron finns det men ingen verkar ha besked. Det enda som man kan veta säkert är att man inte får använda ej CE-märkta prylar på bef. nät.

Då jag jagat extremt mkt senaste säsongen av olika skäl har jag sett att det är snart fler än var och varannan som har en Astro. ( Har själv beställt en DC 30 precis ).

Det enda som PTS kan göra är att störa frekvensen. Varför skulle de göra det ? Frekvensen som är aktuell för Astro sägs vara samma som JAS piloternas nödsignal de skall anv. om de störtar. Kanske är det då dumt att störa den frekvensen. Jag är inget radiogeni men de kanske kan lösa det också.

JAG tror mer på att PTS är gamla bruna farbröder som tror att all radiotrafik är av ondo och rent av fientlig.

Klart som f att Garmin(sverige) själva säger att det absolut inte går att göra om importer. De får ju inte del av den försäljningen.

Ena kommentaren säger att den nya som skulle va laglig blir bättre och den andra säger sämre - mycket spekulation tror jag.

PTS - en rest av kapprustningstiden !!

Fler inlägg om detta - Astron är ett suveränt hjälpmedel !

PS. Skulle frekvensen störas har man ju ändå en rätt bra GPS !!

Jag har själv en astro, jag använde den i slutet av förra säsongen och jag har provat flera olika GPS pejlar och vanliga pejlar med för den delen. Men jag har fortfarande inte hittat någon som är bättre än astron.

Det sista jag hörde om den lagliga varianten va att den ska bli minst 3000 dyrare än den jag köppte.

Publicerat

Jag har legat på lite på PTS och Garmin om just Astron och är det någon som hittills har varit en brun farbror med betonghäck så är det Garmin, de har inte lyft ett finger i Sverige, däremot så kommer den nog och det tack vare PTS som varit klart mer positiv och försökt hitta lösningar, jag har inte pratat med någon brun farbror någon gång, men en ganska negativ syn på saken hos Sportmanship som är G.A. på Garmin i Sverige.

5995:- för DC-30 har jag hört i butik, CE godkänt och allt troligtvis en av 155 kanalerna.

Publicerat
5995:- för DC-30 har jag hört i butik, CE godkänt och allt troligtvis en av 155 kanalerna.

Vilken kanal anvämder Garmin Astro nu?

Mvh Anders Hj

Publicerat
Vilken kanal anvämder Garmin Astro nu?

Mvh Anders Hj

151.82 MHz

151.88 MHz

151.94 MHz

154.57 MHz

154.60 MHz

Publicerat
151.82 MHz

151.88 MHz

151.94 MHz

154.57 MHz

154.60 MHz

Om man nu tar det i betänkande att handenheten i usa modellen klarar spannet 151-154,60 mhz samtidigt varför skulle den då inte klara att ta in 155,400 och 155,450mhz som PTS föreslagit som "hundspårningskanaler".....

Nå't direkt radiosnille är jag inte,men nå'n stor ändring (om det behövs alls) torde nog inte bli nödvändig...

Publicerat
Om man nu tar det i betänkande att handenheten i usa modellen klarar spannet 151-154,60 mhz samtidigt varför skulle den då inte klara att ta in 155,400 och 155,450mhz som PTS föreslagit som "hundspårningskanaler".....

Nå't direkt radiosnille är jag inte,men nå'n stor ändring (om det behövs alls) torde nog inte bli nödvändig...

Här är det nog Garmin Sverige som sitter och tjurar under skirvbordet, men det är väl bara skriva ett litet brev till Garmin America och påtala problemet så får nog man problemet tillrättat för en vanlig arbetskostnad.

• 4 weeks later...