Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sjöfågeljakts sjukan har börjat sätta in

Featured Replies

Publicerat

Någon mer än jag som längtar sjukt mycket efter sjöfågeljaktspremiären?

Tänka sig att snart sitter man i skåren med en varm kopp java o spanar efter knipor :wub:

Publicerat

Jodå, ser fram emot båda sjöfågelpremiärena....

Den 20e aug bär det av mot Torneälven och den 25e sitter man i någon vass här nedanför byn.

20e börjar man kl 11.00 på dagen i fullt dagsljus, den 25e börjar man ca 03.00 i lätt gryningsljus.

Båda dagarna har sin speciella tjusning :)

Publicerat

+1

Premiär 21 aug med skyddsjakt på skarv, bra tillfälle för att se om det är fart på de andra fåglarna.

Publicerat

Ska bli skönt att få uppleva den första sjöfågelpremiären med bössa i hand på många år.

Har "lyckats" jobba på premiären de sita åren men i år så blir det alltså annorlunda :ph34r:

Läntar massor :rolleyes:

Publicerat
Ska bli skönt att få uppleva den första sjöfågelpremiären med bössa i hand på många år.

Har "lyckats" jobba på premiären de sita åren men i år så blir det alltså annorlunda :D

Läntar massor :)

Men Jabbe då......

Kan du verkligen avbryta en stående tradition och inte hälsa på oss iår, det kommer att kännas konstigt utan ett besök av dig :(;)

Lycka till på premiären iaf.... :)

Publicerat
Men Jabbe då......

Kan du verkligen avbryta en stående tradition och inte hälsa på oss iår, det kommer att kännas konstigt utan ett besök av dig :(B)

Lycka till på premiären iaf.... :D

Jag tackar för det!

Nu är det ju kanske så att jag skickar några av mina "kompisar" för att stöta upp änderna åt er i stället ;):P

Ska bli skönt att få vänta in första gryningsljuset på premiärmorgonen med en bössa i hand som omväxling;)

Har ledigt några dagar efter premiären och efter det så jobbar jag bara ett pass innan jag är ledig för den riktiga jakten, är ledig nästan hela september, såå skönt det ska bli!

Publicerat

Äntligen den 20,e

Nu åker jag mot Tornedalen och årets sjöfågelpremiär där, så kul så kul <_<

Publicerat

sitter på jobbet o är sååå avundsjuk <_<

Publicerat

Imorgon blir det att handla ammo, ösa båten och kolla vettarna.

På Fredag sitter man i skåren.

Tur att sjöfågeljakten infaller med min långledighet, en hel vecka <_<

Återkom med rapport Seger, skulle vara roligt och höra hur det gick

Publicerat

Åker på finjakt i morgon, kommer att resa fågel mestadels samt efterapportera.. Men ngr ankor ska jag nog peta ned <_<:lol:

Mvh!

Publicerat
Åker på finjakt i morgon, kommer att resa fågel mestadels samt efterapportera.. Men ngr ankor ska jag nog peta ned <_<:lol:

Mvh!

Faan vad du har det bra.!!! En annan får bara jobba o jobba

Publicerat

Då var årets första andpremiär avklarad.

Väldigt mycket fågel i luften efter kl 11 när det började smälla överallt.

Men som vanligt var just stället vi stod på något änderna undvek mest hela dagen, men någon förvirrad stackare flög över oss och några av dessa fick bita i gräset

Hundarna fick iaf jobba lite med några vingskjutna ankor och gjorde det bra.

Kvällen var om möjligt ännu sämmre, jag sköt inte ett skott under hela kvällen.

Det small en del, men mest på finska sidan och många av de finska jägare kan verkligen detta med att tömma sina halvautomater på skott.

Vet inte om de är dåliga skyttar, men smäller gör det och ofta 4-5 skott i rad. ;)

Till nästa år är taktiken redan klar, en båt skall med och en ö längre ut i älven skall passas av, för det flög grymt mycke där.

Längtar redan till nästa år den 20 augusti :unsure:

Publicerat
Då var årets första andpremiär avklarad.

Väldigt mycket fågel i luften efter kl 11 när det började smälla överallt.

Men som vanligt var just stället vi stod på något änderna undvek mest hela dagen, men någon förvirrad stackare flög över oss och några av dessa fick bita i gräset

Hundarna fick iaf jobba lite med några vingskjutna ankor och gjorde det bra.

Kvällen var om möjligt ännu sämmre, jag sköt inte ett skott under hela kvällen.

Det small en del, men mest på finska sidan och många av de finska jägare kan verkligen detta med att tömma sina halvautomater på skott.

Vet inte om de är dåliga skyttar, men smäller gör det och ofta 4-5 skott i rad. ;)

Till nästa år är taktiken redan klar, en båt skall med och en ö längre ut i älven skall passas av, för det flög grymt mycke där.

Längtar redan till nästa år den 20 augusti :unsure:

Det är ju fusk själv får man ju vänta till måndag :mad:

Får ni bara jaga där på premiären ?

Publicerat

Premiärkväll på skarvjakten Jörgen 69 å jag satt på en kobbe utanför hudik vi skjöt 20 st.Blev ca 80 skjutna under kvällen då vi hadde delat upp oss på 3 grupper.

Mvh P

Publicerat

Nu är gömlset byggt inför måndagens andpremiär här i Svartskatan.

Kul att se grågåsens ökning, stötte en flock på ca 100 fåglar och det är bara att hoppas dom är kvar även på måndag morgon :D