Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyddsjakt

Featured Replies

Publicerat

Har sökt om förlängd jakttid på mås å kråkfågel på vår mark

Publicerat

Du skriver i ditt svar att du inte avser skyddsjakt inom renhållningsanlläggningen, men ändå omfattar ditt svar rejält mycket kritik just om kommunens sophanteringspolitik och skyddsjakt på tippen. På något sätt känns det som att du avslöjat väldigt öppet avsikten med din ansökan. Ifrågasättanden/idioförklaranden brukar inte heller gå hem hos beslutsfattare. Jag vet inte om det var sin avsikt, men jag personligen får den uppfattningen när jag läser ditt svar. Någon annan får säker helt annan uppfattning och det är just det som är oftast skillnaden mellan  beviljande och nekande.

Publicerat
  • Författare

Nja jag idiotförklarar inte Ulf eftersom jag känner honom personligen ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag begriper ingenting!

Det är väl Lst som beviljar skyddsjakten, kommunen kan väl inte bevilja just något alls i detta fallet då marken är privat??

Sen är det löjligt att icke bevilja skyddsjakt pga att anläggningen om 20 år kommer att byggas om, det ska givetvis vara tvärtom, skyddsjakt nu tillls anläggningen är klar. Kolla med din länsjaktvårdskonsulent..

Iövrigt så tror jag du får det svårt såvida du inte har bebyggelse på marken som behöver fredas, du lider väl inte av att det är mycket fågel på själva tippen? Så länge de käkar där så klarar sig harungarna  ;D

Regelbunden intensiv skyddsjakt HAR effekt. Problemet är att det inte är vetenskapligt belagt eller vad jag ska säga i detta specifika fallet. Naturskyddsföreningen förefaller ha argumentationslistor förövrigt, vid skyddsjaktsförfrågan, använd argument 1:1 dvs risk för att fel arter skjuts.

Hur mycket tretåig mås har ni där uppe? Jag har aldrig sett ngn här såvitt jag vet.. Silltrut har vi dock men de går att hålla reda på tycker jag.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Ska kolla med lst. Tretåig finns men är ytterst säsllsynt. Har inte personligen sett någon.

Så kommunen bestämmer bara om skyddjakt på kommunal mark?

De har beviljat ett annat VVO skyddsjakt?? Ja fattar heller ingenting.

Publicerat
Så kommunen bestämmer bara om skyddjakt på kommunal mark?

De har beviljat ett annat VVO skyddsjakt?? Ja fattar heller ingenting.

Jakt utanför ordinarie jakttid är som hipp påpekar länsstyrelsen som beslutar om och vid eventuellt nej så kan man överklaga till NVV,kommunen kan ta beslut om ATT skyddsjakt ska bedrivas och då inom ramarna för jakttiden.

Vad exakt har dom beviljat det andra VVO?

/Micke