Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Frakrike-2008

Featured Replies

Publicerat

Om man vill vara vältränad före den kommande svenska bågjaktspremiären kan man ta kosan till Europa om inte dom åländska rådjuren kan släcka "blodtörsten".

NBT har ordnat en grupp till Frankrike(Bordeaux distriktet) enligt följande reseplan

Ankomst till jaktfarmen 19/9

Hemresa 25/9 efter frukosten.

Jaktbar vilt: Dov,kron,vildsvin,rådjur,muflon,axis

Priset: Eftersom resan är framtagen av NBT är det förstås billigt och utan mellanhänder.

Dom seriöst intresserade får en nogrannare beskrivning med en PM

Jag tror att vi kan ta 2-3 personer utan vidare, men det börjar bli bråttom med bokning av flyg,jaktkort osv.

Jaktfogden i NBT ristop

Publicerat

aha så det är du som är jaktfogden :) eller finns det flera?

Ska du med till Afrika nu också?

Publicerat

å jag fick just 3 avbokningar för premiären, verkar som alla ska föda ungar just då,, tasking tajming :)

hör av er om ni tycker frankrike e för långt bort ( skulle gärna åka dit själv förstås !! )

Publicerat
  • Författare
aha så det är du som är jaktfogden :) eller finns det flera?

Ska du med till Afrika nu också?

Ja, det är jag som är jaktfogden inom klubben.

Lasse har gjort Afrika upplägget själv redan några gånger så årets Sydafrikaresor(till Mkolo) är inte regelrätta NBT-arrangemang.

Men man måste dock påpeka att Lasse är inte någon ekonomisk mellanhand utan bara organiserat grupperna utan något eget vinstintresse. Vi brukar hjälpa Pieter och Schalk(ägarna) för att få nya klienter och därmed kunna behålla denna extremt prisvärda bågjaktställe även för oss själva även i fortsättningen. Själv håller jag på och samlar ihop en grupp av spanska bågjägare till Mkolo.

Nog predikat!

Publicerat
  • Författare
å jag fick just 3 avbokningar för premiären, verkar som alla ska föda ungar just då,, tasking tajming ;)

hör av er om ni tycker frankrike e för långt bort ( skulle gärna åka dit själv förstås !! )

Tyvärr kan jag inte komma till premiären, det har på något sätt blivit en tradition att räkna gevärsskotten(jaktgrannars) premiärmorgonen och kvällen här hemma.

Så jag själv kommer först i mitten av september till ön för en veckas bågjakt med mina spanska bågjägarvänner.

Senare på hösten har vi sedan en klubbjakt under en helg.

Kan folk inte räkna nedkomsten av familjeökningen utan bokar med vinst och förlust??

Roger,ta rejält betalt i förskott som en handpenning och då brukar folk dyka upp trots hinder.

Och för alla resesugna: Det är skitjobbigt för organisatören när deltagarna hoppar av(alla brukar förstås ha sina unika förklaringar som man bara måste förstå). Men kanske arrangören har redan sagt nej till andra och resultatet blir en ren förlust.

Oh, nu predikade jag igen! :)

Publicerat

ang avbokningar så kände jag mig ju träffad nu då såklart och måste få lite klarlagt.

O angående "den" resan o informationen jag fick så fick jag ju inte veta det jag ville förrän ca 10 meddelanden "senare".. och jaktidiot är jag nog, men jag är inte den som åker på en kostnadsbelagd resa o skjuter getter :)

Ett missförstånd helt enkelt. Tråkigast var det nog för mig trots allt. Hoppas det är ok.

mvh c-a

och förlåt för att jag sabbar tråden här.

Publicerat
  • Författare
ang avbokningar så kände jag mig ju träffad nu då såklart och måste få lite klarlagt.

O angående "den" resan o informationen jag fick så fick jag ju inte veta det jag ville förrän ca 10 meddelanden "senare".. och jaktidiot är jag nog, men jag är inte den som åker på en kostnadsbelagd resa o skjuter getter :)

Ett missförstånd helt enkelt. Tråkigast var det nog för mig trots allt. Hoppas det är ok.

mvh c-a

och förlåt för att jag sabbar tråden här.

Avbokningen i mitt tycke är helt någonting annat.

Det är när folk har bokat och resan börjar närmar sig med stormsteg och då hoppar man av plötsligt med mer eller mindre diffus förklaring.

I ditt fall hade bokningen status där jag klargjorde saker och ingenting var låst så länge du hade öppna frågor.

Så känn dig inte skyldig på något sätt. Din "bokning" låg helt enkelt i bara i ett förhandlingsläge utan handslag