Publicerat Augusti 8, 200817 yr Halloj, hur hårt ska man dra ringarna enligt er åsikt. Man har ju hört skräckexempel om spräckta linser med mera. Jag drog nog mina ganska hårt nu tror jag, är det nån fara? (Syns inga konstigheter inne i siktet och inga skumma ljud hördes vid skruvandet). Siktet verkar fungera som det ska.
Publicerat Augusti 12, 200817 yr Sätt det så hårt att det inte flyttar sig av rekylen. ..alltså, det går inte att tala om hur hårt man drar skruvarna. Det är ju olika från individ till individ. Använder man inga stora verktyg, eller verktyg med lång hävarm, så är det sällan någon fara.
Publicerat Augusti 12, 200817 yr Halloj,hur hårt ska man dra ringarna enligt er åsikt. Man har ju hört skräckexempel om spräckta linser med mera. Jag drog nog mina ganska hårt nu tror jag, är det nån fara? (Syns inga konstigheter inne i siktet och inga skumma ljud hördes vid skruvandet). Siktet verkar fungera som det ska. Kolla med Flex Skämt o sido, tror att lagom är bäst, som föregående talare skrev, dra åt med ganska små verktyg o dra lagom, bättre att dra lite för löst första gången o tvingas dra åt igen.