Publicerat Augusti 9, 200817 yr Hej. Ska skjuta in min Varberger imorgon. Första gången jag gör detta och tar därför gärna emot lite tips! Jag ska göra detta på en skjutbana med riktig bänk.
Publicerat Augusti 9, 200817 yr Tjenare. Ta och rigga bössan i ett par rejäla sandsäckar/skjutstöd eller liknande. Se till att den sitter såpass fast att du kan skruva på justerrattarna utan att bössan flyttar på sig. Ta ur slutstycke och titta igenom loppet, rikta in loppet i centrum på måltavlan. Justera nu in siktet grovt med justerrattarna (här får inte bössan röra sig) så att hårkorset hamnar i centrum på måltavlan. Kontrollera sen att loppet är centrerat igen och om inte gör om ovanstående steg. Skjut ett skott på tavlan, lås fast bössan ännu en gång. Tänk på att hårkorset skall sitta mitt i tavlan. justera nu med rattarna så att hårkorset hamnar i kulhålet. Skjut ett skott till och njut av din "tvåskottsinskjutning". Mvh. Robban P.S. Se till att ha riktat upp siktet så att inte hårkorset ligger snett, detta kan bidra till svårigheter D.S.
Publicerat Augusti 9, 200817 yr Tjenare.Ta och rigga bössan i ett par rejäla sandsäckar/skjutstöd eller liknande. Se till att den sitter såpass fast att du kan skruva på justerrattarna utan att bössan flyttar på sig. Ta ur slutstycke och titta igenom loppet, rikta in loppet i centrum på måltavlan. Justera nu in siktet grovt med justerrattarna (här får inte bössan röra sig) så att hårkorset hamnar i centrum på måltavlan. Kontrollera sen att loppet är centrerat igen och om inte gör om ovanstående steg. Skjut ett skott på tavlan, lås fast bössan ännu en gång. Tänk på att hårkorset skall sitta mitt i tavlan. justera nu med rattarna så att hårkorset hamnar i kulhålet. Skjut ett skott till och njut av din "tvåskottsinskjutning". Mvh. Robban P.S. Se till att ha riktat upp siktet så att inte hårkorset ligger snett, detta kan bidra till svårigheter D.S. Klockrent!