Publicerat Augusti 9, 200817 yr nån som har erfarenhet av .338 federal eller något kontrukivt att säga?
Publicerat Augusti 9, 200817 yr nån som har erfarenhet av .338 federal eller något kontrukivt att säga? jag velade mellan 338 fed och 358 win som arvtagare till min 9,3x62. tycker det verkar vara nära nog en optimal kaliber för normala jaktavstånd men den kräver nog handladdning för att komma till sin rätt. hylsor tar man bara från 308w så där finns det inga problem och det finns massor av prisvärda kulor.
Publicerat Augusti 9, 200817 yr jag velade mellan 338 fed och 358 win som arvtagare till min 9,3x62.tycker det verkar vara nära nog en optimal kaliber för normala jaktavstånd men den kräver nog handladdning för att komma till sin rätt. hylsor tar man bara från 308w så där finns det inga problem och det finns massor av prisvärda kulor. jag är i valet och kvalet då det verkar vara en väldigt vettig kaliber för normala håll, frågan är hur långlivad den blir eller om man ska leta sig nåt annat som eftersöksgevär..
Publicerat Augusti 10, 200817 yr jag är i valet och kvalet då det verkar vara en väldigt vettig kaliber för normala håll, frågan är hur långlivad den blir eller om man ska leta sig nåt annat som eftersöksgevär.. det är inte många kalibrar som tar 338 fed (eller 338-08 som den även heter) till eftersök tror jag, mycket lämpligt. sen att den får plats i en kort låda gör inte saken sämre. 358 win har ju en lite större kula och 9,3x57 är inte dum den heller, mycket mild i rekylen.