Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Håkan Dahlby

Featured Replies

Publicerat

Vad tror ni om Håkan Dahlby i dubbeltrap? Jag tror han kan ta guldet om allt stämmer undra om man ska orka se det i natt :angry:

Publicerat

Vilken tid är det han skjuter ?

Publicerat
  • Författare

Kval 03-07 sedan final 09-9:45

Publicerat

Jag spar mig till finalen tror jag :mad:

För det blir det ju :angry:

Publicerat

Ska ställa klockan(semesterfirare som man är :mad: ) för att se finalen.

Har träffat Håkan några ggr och det är en mycket trevlig och ödmjuk man! Om någon förtjänar ett guld så är det han :angry:

Mina tummar hålles å det grövsta imorgonbitti!

/Micke

Publicerat

vicken kanal snackar vi här grabbar?....hmm, klockan ställs nog på 05:00 eller nått, om jag sedan lyckas slita mig från värmen under täcket vette tusan, men ett ärligt försök ska göras iaf :angry:

Publicerat

Är väl svt som sänder ?

Publicerat
  • Författare

Jag vet inte riktigt hur dem lagt upp skjutningarna eller hur många dem är som skjuter. Känns som att kvalet inte kan ta 4timmar. Ja,ja får se hur mycket jag orkar se inatt finalen ska jag åtminstone se och såg honom nyss på TV dem laddar med Kalleskaviar det känns tryggt :angry:

Publicerat
vicken kanal snackar vi här grabbar?....hmm, klockan ställs nog på 05:00 eller nått, om jag sedan lyckas slita mig från värmen under täcket vette tusan, men ett ärligt försök ska göras iaf :angry:

Varför lämna sängvärmen? Bara att greppa zappen och kolla.. :mad:

Skitspännande, det ända som på allvar intresserar mej.. Håkan OCH Natalie i Skeet..

Vilken fullkomligt SJUK spång Håkan hade på sin bössa, vad är vinsten med att siktlinjen ligger 4-6 cm ÖVER pipan? Micke?

Mvh!

Publicerat
Vilken fullkomligt SJUK spång Håkan hade på sin bössa, vad är vinsten med att siktlinjen ligger 4-6 cm ÖVER pipan? Micke?

Mvh!

Jaa du säg det?

Vad man kan konstatera är att han har en höjbar kolvkam som är lika hög som spången, han har alltså inte en så hög siktlinje som det kan tyckas.

Förmodligen skjuter han bättre med en rakare kroppshållning än den aggresiva ihopkrupna skeetställningen.

Jag sköt ett sm i dubbeltrap för många år sedan då var det ingen som hade den spånghöjden, men det finns ingen absolut sanning inom detta.

Som vanligt är det så att det som funkar för en funkar inte för en annan.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Jag har inte fått klart för mig vilka tider som gäller för kvalet är det någon som vet?

Den höga spången har nog med kroppshållningen att gör och att man står med bössan lyft.

Publicerat
Har träffat Håkan några ggr och det är en mycket trevlig och ödmjuk man! Om någon förtjänar ett guld så är det han :D

/Micke

..och jag har träffat Johnny Påhlsson, Hofors några gånger medans jag var på Husqvarna. Det var en jäkel till att skjuta också samt några andra kändisar ifrån industrin. Höga pampar!

:)

Publicerat

Men fan då!!!

Vaknade tidigt, ska iväg och röntga ryggen idag, slog på tvn för att kolla hur det gick för Håkan.. På ena kanalen är det ngr gossar iförda kroppskondom som leker med ankor i badkaret och på andra kanalen svingar ett gäng stollar flughåvar efter vaddetnuär.. Ville ju veta hur det gått med trapen!

Mvh!

Publicerat

Fan igen! Kvalet pågår och Dahlby ligger pyrt till men inte fan går det att se varken på nätet eller någon av tv-kanalerna.. :D

Mvh!

Publicerat
Fan igen! Kvalet pågår och Dahlby ligger pyrt till men inte fan går det att se varken på nätet eller någon av tv-kanalerna.. :D

Mvh!

...och det sket sig otalt för honom. :) Placering 11:a fick Dahlby! Shit! :blink:

http://svt.se/svttext/web/pages/444.html

^_^

Publicerat
  • Författare

Tja det verkar inte som SVT prioriterar skytte så högt :D Jag satt framför TVen klockan 3 men då var det beachvolleyboll brukar visserligen vara rätt trevliga damer att titta på :) Jag hoppades på skytte efter en halvtimme sade man att det inte fanns några bilder från kvalet,men man skulle visa finalen så det var bara att lägga sig och sova. Sedan slog jag på TVen för att se finalen men den visades inte heller när Håkan inte lyckats kvala surt!

Publicerat

Snacka om hårt motstånd!

I länken som lsjonsson la in stod det att Håkan sköt bort sig......han sköt alltså 135 av 150 eller 45 per 50-runda...det är bra!

Vidare var han visst bara två duvor från final-vilket säger mig att det nog inte var en särskillt lättskjuten bana.

/Micke

Publicerat

Lyssnade på radion!

Ingen rolig historia! :rolleyes:

Publicerat

År man ute efter ett OS guld är 45 serier INTE bra. För oss vanliga vore det ett drömresultat men , men. Trist för Håkan att han presterar en av sina sämsta tävlingar under OS.

Publicerat

Hörde en intervjuv med han och duvorna var visst inte av den bästa kvaliten. Jag trodde att han skulle ta sig till final.

Publicerat
År man ute efter ett OS guld är 45 serier INTE bra. För oss vanliga vore det ett drömresultat men , men. Trist för Håkan att han presterar en av sina sämsta tävlingar under OS.

Vi kan ju vända på steken och konstatera att av hela världselitstoppen sköt endast tre 140 eller bättre.....alla kan inte ha en dålig dag.

Någon annan parameter gjorde skyttet svårt för samtliga och att under dessa förhållanden skjuta så pass bra ändå är inte dåligt!

Det är klart att han är besviken,vem skulle inte vara det när man målats upp som guldfavorit och inte presterar.

Ödmjuk som han är så nedlåter han sig icke till att skylla på andra omständigheter än sig själv,dock är jag övertygad om att det inte är hela sanningen.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Givetvis var det inte dåligt skytte för ett är säkert att det finns inga dåliga skyttar i OS! Sedan att han inte nådde upp till sin bästa nivå är en annan sak och vad det beror på finns säkert många förklaringar och ingen kan säga säkert vad det beror på. Skytte är en väldigt metal gren speciellt hagelskyttet sitter mycket i skallen då skyttarna på denna nivå är fruktansvärt säkra allihopa så behövs det inte mycket för att missa finalen

Publicerat
Lyssnade på radion!

Ingen rolig historia! :)

Jag hörde också på radio och det var en bedrövlig historia! :(