Publicerat Augusti 11, 200818 yr Är det någon som har förslag på vad man ska begära för en kombi i kaliber 20/76- 222 av modell Heym 22 s? I mkt bra skick! Mvh
Publicerat Augusti 12, 200818 yr Är det någon som har förslag på vad man ska begära för en kombi i kaliber 20/76- 222 av modell Heym 22 s? I mkt bra skick! Mvh Smidigare trädskällarvapen får man nog leta efter, tror den ligger på 2,6 kg eller nåt. Har sett några på blocket å senare tid, förutsatt mkt bra skick tror jag du kan räkna 8-10000. MVH
Publicerat Augusti 12, 200818 yr Författare Smidigare trädskällarvapen får man nog leta efter, tror den ligger på 2,6 kg eller nåt. Har sett några på blocket å senare tid, förutsatt mkt bra skick tror jag du kan räkna 8-10000.MVH Jå, kan bara instämma. Var mycket lätt och smidig. Kan det funka bra att använda en sådan bössa även till toppfågeljakt? Mvh
Publicerat Augusti 13, 200818 yr Jå, kan bara instämma. Var mycket lätt och smidig. Kan det funka bra att använda en sådan bössa även till toppfågeljakt?Mvh Det fungerar att använda till toppjakt, men jag skulle nog rekommendera ett rent kulvapen istället. Kombibössor är ofta lite känsligare för olika temperaturer och är väl inte optimala för precisionsskytte.
Publicerat Augusti 13, 200818 yr Det fungerar att använda till toppjakt, men jag skulle nog rekommendera ett rent kulvapen istället. Kombibössor är ofta lite känsligare för olika temperaturer och är väl inte optimala för precisionsskytte. Detta är faktiskt en Heym bössa Lars.... Farsan har en mod 22 i 16/7x65R, värmestegring är inget problem i denna under 5 skott på raken iaf.
Publicerat Augusti 13, 200818 yr Detta är faktiskt en Heym bössa Lars.... Farsan har en mod 22 i 16/7x65R, värmestegring är inget problem i denna under 5 skott på raken iaf.
Publicerat Augusti 13, 200818 yr Detta är faktiskt en Heym bössa Lars.... Farsan har en mod 22 i 16/7x65R, värmestegring är inget problem i denna under 5 skott på raken iaf. Nu var det inte värmestegring jag tänkte på Utan att bössan ska skjuta på samma ställe vid olika ytter temperatur och då får det vara hur mycket Heym det vill hela konstruktionen på en kombi gör den mindre lämplig till toppjakt.
Publicerat Augusti 14, 200818 yr då får det vara hur mycket Heym det vill Kanske ett nytt bevingat uttryck... Fick mig ett gott skratt. Inget ont om Heym MKJ, men formuleringen var skitkul. Man kanske är en uttråkad pappaledig tönt som längtar till lördag morgon allt för mycket. OT Sorry... /Må
Publicerat Augusti 14, 200818 yr Min Tikka ändrar sig inte märkbart på grund av årstider och temperaturer, naturligtvis gör jag en skjutkoll men det gör jag med alla vapen utom hagelbössan, är den inskjuten på 200m i +20 grader så kan det skilja en del om man sen gör om samma sak i -20 grader, det gäller de allra flesta vapen.