Publicerat Augusti 12, 200818 yr Jag ska köpa en 155 mhz jaktradio. Vilket märke är att rekommendera? Någon kanske har en bra beg att sälja? Genzo är det bra pris på. Någon som har erfarenhet av dom?
Publicerat Augusti 12, 200818 yr Lafayette Micro 4 tycker jag är en utmärkt radio. Men viktigtast är att den tål fukt och vatten och har litiumbatteri då dessa är betydligt bättre än NiMH batteri. \mats
Publicerat Augusti 12, 200818 yr Icom prohunt, eller en gammal lafayette DC110, obeservera gammal, en av de första, bättre mottagare på en radio har jag aldrig varit med om, min mormor (90bast) kan sitta brevid mig ihopkrupen på en stol som bara mormödrar kan och höra varenda ord på radion när jag får stå på tå på en sten och sträcka upp radion i skyn när jag hade en nyare dc110 nu har jag en prohunt och tidigare (10 år) hade jag en Icom IC-F3 som fungerade klockrent, och fungerade fortfarande när jag sålde den, bara batteriet som började bli kasst.
Publicerat Augusti 17, 200818 yr Författare HEJ Det blev en Zodiac pro. Fick ett bra pris. Om det var rätt får framtiden utvisa.