Publicerat Augusti 12, 200817 yr Satt o kollade igenom lite bilder från semestern. Va ju inte bara grävlingar under huset som blev jaktbetonat.. Är man wachtel o jaktsugen så går även näbbmus bra som villebråd,. Så bra att man som hund kan tillbringa en hel förmiddag med att försöka komma åt näbbmusen som flyttat in i en för större rovdjur ointaglig boning. Mitt hem är min borg.. uttrycket, känns inte som nått överdrivet.. Men heter man Alice så ger man inte upp i första taget. Efter att hon "hämtat" mig så menar hon nog att jag ska bidra med o få ut musen. Har varit gräs om än torrt där "bollen" ligger. Har nog varit en flytanordning till ett sjömärke en gång i tiden. Själva insidan..
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Haha! Det var inte dåligt med att sysselsätta sig en hel fm. med en näbbmus!
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Författare Egentligen synd om näbbmusen men om man försöker sig på en utbrytning när man inte är längre än några centimeter o ben på mindre än en halv cm så går de lätt illa... O ytterligare ett "vilt" kunde läggas till wachtelns lista på jaktbart vilt....
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Egentligen synd om näbbmusen men om man försöker sig på en utbrytning när man inte är längre än några centimeter o ben på mindre än en halv cm så går de lätt illa...O ytterligare ett "vilt" kunde läggas till wachtelns lista på jaktbart vilt.... Snyggt NS!
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Egentligen synd om näbbmusen men om man försöker sig på en utbrytning när man inte är längre än några centimeter o ben på mindre än en halv cm så går de lätt illa...O ytterligare ett "vilt" kunde läggas till wachtelns lista på jaktbart vilt.... Det blev väl ytterligare ett vilt till Din meritlista också!