Publicerat Augusti 13, 200818 yr Tjenix! Har fått i uppdrag att kolla runt marknaden efter lätta flyttbara torn. Tänkta att ha vid punktinsatser för att skydda bönders gröda. Nån form av "vildsvinsakut" är ev på gång i byn. Länkar till hemsidor vore perfekt. Hittat lite men det är bara sånna torn som ska lutas mot träd vilket förutsätter att det finns lämpligt träd...
Publicerat Augusti 13, 200818 yr Vi har en jaktgalen junior i älglaget som bygger lite vad du vill efter önskemål. Tror dagspriset senast vara 200.-, men då är det inte tryckt virke. Ett ordinärt älgtorn, med stege. Plattform ca 1m3 komplett och färdigt. Stegtorn tycker jag personligen är rätt otrevliga att sitta i, men det beror nog mer på konstruktionen.
Publicerat Augusti 13, 200818 yr Författare Jo bygga torn kan jag oxå, inget bekymmer så sett. Nu är det kretsen som funderar i banor om vildsvinsjour osv. LRF har börjat knorra o en del bönder vill ha hjälp. Men de måste ju gå rätt till, är det tex redan jaktarrendator så är det den vägen de får gå först. Men för att ligga lite före och visa god vilja.. så va mitt förslag att ett par torn skulle köpas in och får sen lånas av de som behöver göra snabb insats i fälten eller va de nu är. Lätt att sätta upp och går att ta hänsyn till rådande vind o sånt. Helst skulle tornet kunna fås in i bagaget eller på biltaket. Ska alltså inte stå o skräpa på samma åker året om...