Publicerat Augusti 13, 200817 yr Hej Har tänkt att börja satsa mer på rävjakt denna säsongen. Nu till min fråga finns det nåt märke som har färdigladdad ammo till 6,5x55 med varmint kula eller är det enbart handladdning som gäller?? Hoppas det finns lite rävjakts frälsta här som kan hjälpa mig. Mvh// Henrik
Publicerat Augusti 13, 200817 yr norma laddar en nosler bst 120gr som jag tror skulle passa dig. Tackar för svaret, ska genast kika på det.
Publicerat Augusti 13, 200817 yr 120 gr Bst funkar säkert fint, går kanon o skjuta rådjur med oxå. Själv laddar jag 100 gr Bst till min 6,5a och är kanonnöjd hittills. Mkt bra effekt men inga stora utgångshål hittills, men invändigt hör man att de skvalpar rätt bra, då har kulan gjort sitt på rätt ställe! Mvh Rasmus
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Själv laddar jag 100 gr Bst till min 6,5a och är kanonnöjd hittills. Mkt bra effekt men inga stora utgångshål hittills, men invändigt hör man att de skvalpar rätt bra, då har kulan gjort sitt på rätt ställe!Mvh Rasmus Ska få hjälp att ladda Bst 100Gr så fort grejerna kommer från Vapex , hur hårt laddar du den? Vilket krut?
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Jag laddar sierra varmint 85 gr, hittils inget genomslag, dock bara på bäver
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Ska få hjälp att ladda Bst 100Gr så fort grejerna kommer från Vapex , hur hårt laddar du den? Vilket krut? jag har laddat den med urp och har fått god precision med det krutet.
Publicerat Augusti 21, 200817 yr jag laddar 100grs bst i min 6,5x55! stoppar i cci 200lr och 41,8grains Norma 202, vo.925m/s. det är inte max i mitt vapen men de kan vara det i ditt....