Publicerat Augusti 17, 200817 yr Fick hem min nya bakkappa till 9.3 från Torsbo härom dagen. Den är ju för stor i förhållande till kolven. Frågan är om det bara är att passa in den och sedan såga grovt och slipa ner den? MVH Erik
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Fick hem min nya bakkappa till 9.3 från Torsbo härom dagen. Den är ju för stor i förhållande till kolven. Frågan är om det bara är att passa in den och sedan såga grovt och slipa ner den? MVH Erik Tjena ! Jo det är så man gör.... Vad är det för bössa ?? Vilken tjocklek på bakkappa har du valt ? Måste vara ett udda vapen då du inte kan få den grovt måttanpassad...Att behöva gå lös med såg känns lite märkligt ??
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Fick hem min nya bakkappa till 9.3 från Torsbo härom dagen. Den är ju för stor i förhållande till kolven. Frågan är om det bara är att passa in den och sedan såga grovt och slipa ner den? MVH Erik Tjena ! Jo det är så man gör.... Vad är det för bössa ?? Vilken tjocklek på bakkappa har du valt ? Måste vara ett udda vapen då du inte kan få den grovt måttanpassad...Att behöva gå lös med såg känns lite märkligt ??
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Författare Det är en 1900. Bakkappan är en Pachmayr, den tjockaste. Jag nämnde det när jag pratade med Torsbo i telefonen. Han sa att han skulle mäta så att det blev rätt. Det är i botten som den sticker ner och även lite på sidorna / Erik
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Det är en 1900. Bakkappan är en Pachmayr, den tjockaste. Jag nämnde det när jag pratade med Torsbo i telefonen. Han sa att han skulle mäta så att det blev rätt. Det är i botten som den sticker ner och även lite på sidorna / Erik Ok...men då borde det vara lättkorrigerat med lite slipning.
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Hejsan Gjorde exakt samma operation (Pachmayr) på min bössa för några dar sen, rejäl skillnad i rekyl . Dra ett varv med maskerings tape o skruva dit den, sen fixerar du fast bössan och går lös med sliprondell el dyl o avslutar med fint sandpapper. sen e det klart!!
Publicerat Augusti 19, 200817 yr hej, har för mig att jag hört talas om vissa som lagt bakkappan i frysen innan de slipat för att få lite mer stadga i den men något varv telp runt kolven, sedan är det bara att jobba med slipmaskinen.
Publicerat Augusti 24, 200817 yr Författare Nu är den bytt. Har varit ute och provat och vilken skillnad det blev. Den gamla var lika tjock, men nog lite väl gammal och torr / MVH Erik
Publicerat Mars 1, 200917 yr Nån som kan tipsa om en bra bakkappa? Pachmayer Decelerator, och Limbsaver...............bra grejjer!!
Publicerat Mars 2, 200917 yr här står lite om det http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=16550 Tack hade missat den tråden
Publicerat Mars 2, 200917 yr Pachmayer Decelerator, och Limbsaver...............bra grejjer!! Ok tack