Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bakkappa

Featured Replies

Publicerat

Fick hem min nya bakkappa till 9.3 från Torsbo härom dagen. Den är ju för stor i förhållande till kolven. Frågan är om det bara är att passa in den och sedan såga grovt och slipa ner den? MVH Erik

Publicerat
Fick hem min nya bakkappa till 9.3 från Torsbo härom dagen. Den är ju för stor i förhållande till kolven. Frågan är om det bara är att passa in den och sedan såga grovt och slipa ner den? MVH Erik

Tjena !

Jo det är så man gör....

Vad är det för bössa ?? Vilken tjocklek på bakkappa har du valt ? Måste vara ett udda vapen då du inte kan få den grovt måttanpassad...Att behöva gå lös med såg känns lite märkligt ??

Publicerat

Tjena !

Jo det är så man gör....

Vad är det för bössa ?? Vilken tjocklek på bakkappa har du valt ? Måste vara ett udda vapen då du inte kan få den grovt måttanpassad...Att behöva gå lös med såg känns lite märkligt ??

Publicerat
  • Författare

Det är en 1900. Bakkappan är en Pachmayr, den tjockaste. Jag nämnde det när jag pratade med Torsbo i telefonen. Han sa att han skulle mäta så att det blev rätt. Det är i botten som den sticker ner och även lite på sidorna / Erik

Publicerat
Det är en 1900. Bakkappan är en Pachmayr, den tjockaste. Jag nämnde det när jag pratade med Torsbo i telefonen. Han sa att han skulle mäta så att det blev rätt. Det är i botten som den sticker ner och även lite på sidorna / Erik

Ok...men då borde det vara lättkorrigerat med lite slipning.

Publicerat

Hejsan

Gjorde exakt samma operation (Pachmayr) på min bössa för några dar sen, rejäl skillnad i rekyl :D.

Dra ett varv med maskerings tape o skruva dit den, sen fixerar du fast bössan och går lös med sliprondell el dyl o avslutar med fint sandpapper. sen e det klart!! :lol:

Publicerat

hej,

har för mig att jag hört talas om vissa som lagt bakkappan i frysen innan de slipat för att få lite mer stadga i den ;)

men något varv telp runt kolven, sedan är det bara att jobba med slipmaskinen.

Publicerat
  • Författare

Nu är den bytt. Har varit ute och provat och vilken skillnad det blev. Den gamla var lika tjock, men nog lite väl gammal och torr / MVH Erik

• 6 months later...
Publicerat

Nån som kan tipsa om en bra bakkappa?

Publicerat
Nån som kan tipsa om en bra bakkappa?

Pachmayer Decelerator, och Limbsaver...............bra grejjer!!

Publicerat
Pachmayer Decelerator, och Limbsaver...............bra grejjer!!

Ok tack