Publicerat Januari 22, 200521 yr Ibland är det enkelt att jaga, toppjakt skall ju vara svårt och slitsamt, men inte idasg, han bara åka ca 20min innan jag fick syn på tuppen, bara att ta stöd och skjut där jag stod, fågeln föll, klart ....bilden laddade jag upp på fel plats i galleriet däremot, men det kan väl någon snäll moderator ordna För kalenderbitaren Vapen: CG/63, ombyggd, 6.5x55, toppad med en Pecar 6x45 med tyska ettan. Ammo: Norma jaktmatch electron.
Publicerat Januari 22, 200521 yr Författare Skicklig jägare, likamed enkel jakt. 8) ;D jepp, endast skicklighet, jag håller med....
Publicerat Januari 24, 200521 yr Grattios Alfie Våran tjäderjakt slutade med 1 tupp, rapport och bilder kommer snart.
Publicerat Januari 24, 200521 yr Ja, det är då förhärdat vad det skall vara svårt för oss :'( Men man måste i alla fall tacka Kung Bore för fantastiskt väder och skidföre i dagarna tre Alltid något ...