Publicerat Augusti 17, 200818 yr Inspirerad av Mr Mausers imponerande Pygmé-sexa, så startar jag en tråd där vardagliga, klassiskt tråkiga och medaljbehängda troféer i dussintal helt saknar berättigande. Här snackar vi Unicum. Roadkill. Fulhet till gränsen till perfektion - och jag utmanar vem som helst att hitta, nedlägga och presentera något fulare än vad jag släpade hem för ett par år sedan, från de djupa skogarna i Torestorp, Marks Kommun i Västergötland. En sextaggare, men av ett annat slag än Svensson-bockarna Du har på väggen... På höger sida 4 - inte taggar utan raka horn - utgående ända från rosenstocken, väl åtskilda. På vänster samma fina åtskildhet på hornstängerna men "endast" 2 till antalet. Bocken hade endast en testikel. Jag skall inte försöka förklara hur det luktade när jag flådde och kokade denna ypperliga trofé, men jag kan tala om att det var ett stort hudveck mellan rosenkransarna, och jag fick ur ett par matskedar var. Slå detta, om Ni kan!
Publicerat Augusti 17, 200818 yr Inspirerad av Mr Mausers imponerande Pygmé-sexa, så startar jag en tråd där vardagliga, klassiskt tråkiga och medaljbehängda troféer i dussintal helt saknar berättigande. Här snackar vi Unicum. Roadkill. Fulhet till gränsen till perfektion - och jag utmanar vem som helst att hitta, nedlägga och presentera något fulare än vad jag släpade hem för ett par år sedan, från de djupa skogarna i Torestorp, Marks Kommun i Västergötland. En sextaggare, men av ett annat slag än Svensson-bockarna Du har på väggen... På höger sida 4 - inte taggar utan raka horn - utgående ända från rosenstocken, väl åtskilda. På vänster samma fina åtskildhet på hornstängerna men "endast" 2 till antalet. Bocken hade endast en testikel. Jag skall inte försöka förklara hur det luktade när jag flådde och kokade denna ypperliga trofé, men jag kan tala om att det var ett stort hudveck mellan rosenkransarna, och jag fick ur ett par matskedar var. Slå detta, om Ni kan! Den är ju i klass med 44-taggars älgen dom sköt i Västerbotten var det väl för ett par år sedan. Det älghornet mäter sig med ditt bockhorn i fulhet.
Publicerat Augusti 17, 200818 yr Ja, den såg jag nog i någon tidning. Ruskig pjäs... Har inte ditt horn också varit med i nån tidning? Tycker mig känna igen det från någonstans sen tidigare.
Publicerat Augusti 17, 200818 yr duktigt skojjig att titta på, man vill ju mer en gärna greppa hornet och vrida och vända på det detta "fula" horn skall du vara stolt för! hoppas man någon gång åtmindstonde får greppa något liknande
Publicerat Augusti 18, 200818 yr WOW! Det där hornet var superläckert En sån får gärna titta fram på mina rundor. /Micke
Publicerat Augusti 18, 200818 yr Onekligen "one of a kind". Måhända att man skjuter många fina troféer under sina jaktdagar, men sällan eller aldrig att den trofén återkommer! Gratulerar!
Publicerat Augusti 19, 200818 yr Inte sjutton har jag skjutit någon bock som matchar din bock BB men jag lägger ändå in en herre som enligt det senaste språkbruket skulle kunna kallas "skönhetsmissgynnad" Vänligen, Henrik
Publicerat Augusti 19, 200818 yr Sprang på denna trofen härom kvällen, borde passa in här. Skytten ville vara anonym, och det är varken jag eller pernilla. MVH Lasse
Publicerat Augusti 19, 200818 yr Nog 17 kan en del troféer se nästan ut hur som helst! ja fan de är ju skitgött....såg en fotosida här nyss tycker denna bocken inte har kanske en abnormitet men är förbannat spännande.... http://www.gardsborn.se/mg/index.php?iID=728
Publicerat Augusti 20, 200818 yr ja fan de är ju skitgött....såg en fotosida här nyss tycker denna bocken inte har kanske en abnormitet men är förbannat spännande....http://www.gardsborn.se/mg/index.php?iID=728 Jaaaa!
Publicerat Augusti 20, 200818 yr Författare Kul att det börjar komma in lite bilder! Det finns allt ett antal strykfula troféer undangömda långt in i garderoberna...
Publicerat September 22, 200817 yr Författare En av årets skönheter. Den stackars bocken var blind på höger öga, då hornet växt in i det.
Publicerat September 22, 200817 yr En av årets skönheter. Den stackars bocken var blind på höger öga, då hornet växt in i det. Mycket egendomligt horn, men stackars bock som har fått vara blind. En välgärning att ta bort sådana djur. Precis som Vi fick bort den sjuka älgkon som var utmärglad och hade gulsot.
Publicerat September 22, 200817 yr En av årets skönheter. Den stackars bocken var blind på höger öga, då hornet växt in i det. USCH FOPPA TOVLOR: HYI! att du text ännu visa dom på foto! men annars stackars bock
Publicerat September 22, 200817 yr En av årets skönheter. Den stackars bocken var blind på höger öga, då hornet växt in i det. Foppa tofflor o en V70 modell -97-00. svensson ut i fingerspetsarna Kul att se att det finns fler en jag som gillar hel skalle på trofen.