Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drevjägarns eftesök

Featured Replies

Publicerat

Blev uppringd av eftersöks samordnaren i morse om ett på skjutet råbock. Åkte ut och träffade skytten (hadde lite svårt att förstå vad han sade till mig). Gjorde en skott plats undersökning och upptäckte att det fanns två blodspår åt varsit håll, gick det ena och hittade en bock efter ca 200m, gick tillbaka och kollade det andra och hunden började spåra igen då blev jag lite fundersam men man ska lita på hunden, och mycket riktigt hittade ett rådjur till en get . Hade tydligen stått bakom bocken.

Publicerat

Grattis till lyckade e-sök kunde han inte holla inne skottet då eller venta tills geten eller bocken hadde klivit fram några steg :)B)

Publicerat
  • Författare
Grattis till lyckade e-sök kunde han inte holla inne skottet då eller venta tills geten eller bocken hadde klivit fram några steg :)B)
Han hade inte sätt geten sade han
Publicerat

Bra jobbat!

Trist att geten blev där..

Själv fällt ett smaldjur i augusti som fått splitter från kulan i käken.

Bocken missades helt fast det visst vi inte...

Kulan hade snuddat en ligande trädstam, en reva på 15 cm i stammen några m framför bocken.

När vi fick kontak med djuret som blödde sköt jag direkt mot det jag såg, bog o lite av halsen i planteringen o de va som sagt ett smaldjur med käken av...

Hur faen ska man hantera sånt ?

De va rätt djur men ändå så in i h-vete fel...

Publicerat

Grattis till ett lyckat eftersök, men nog 17 måste han ha sett geten tycker jag. Inte 17 kan dom ha stått så hela tiden för dom brukar ju alltid lyfta på huvudet för att se och lyssna. ;) Det är jag ytterst tveksam till om talar sanning. :(

Publicerat

Man ser det man vill se ;)

Publicerat
Man ser det man vill se :blink:

Precis!

/Micke

• 4 months later...
Publicerat
  • Författare

Dags igen, Skadskjutet rådjur, går på med wachteln spårar ca 150m släpper sedan hunden och hon far iväg, tar inte mer än 20 sek förns hon river i blir ett kort drev på ca 50m så är hon ifatt och sliter omkull rådjuret när jag kommer fram har hon ett stadigt grepp om halsen och jag kan sticka rådjuret

post-2248-1231691366_thumb.jpg

Publicerat

Man får gratulera så mkt till ännu ett lyckat E-sök