Hoppa till innehåll

Skillnad på gul och röd plastspets 30-06


Guest jaktmicke

Recommended Posts

Guest jaktmicke

Heej.

Jag köpte nyligen en 30-06:a o fick då me en del ammunition, där ibland ett par med gul o ett par men röd plastspets.

Dom ser exakt lika dana ut i form o storlek men undrar om o vad de e för skillnad på dom!!

E tacksam för svar! :rolleyes:

MVH Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

Jadu, inte enkelt att svara på den frågan :rolleyes:

Men en sak jag har reflekterat över, Köper man Nosler Accubond som lösa kulor för handladdning så är plastspetsen vit....Men köper du samma kula fast färdigladdad patron från Norma så är spetsen röd....skulle kunna vara nått liknande i ditt fall, samma kula men olikfärgad spets.....men det är jättesvårt att uttala sig om vad det är för skillnad på dom i övrigt.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Heej.

Jag köpte nyligen en 30-06:a o fick då me en del ammunition, där ibland ett par med gul o ett par men röd plastspets.

Dom ser exakt lika dana ut i form o storlek men undrar om o vad de e för skillnad på dom!!

E tacksam för svar! :rolleyes:

MVH Micke

fanns det inte något som hette silver blixt förr har för mig att farfar hadde sådan ammo till sin 30-06a det var gul plast spets men fanns även i rött
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...